Ångest hela dagen lång

Antingen har jag utvecklat någon sorts överkänslighet eller så är det helt enkelt så att alla jävl.. alla människor springer. Joggar. Löptränar.

Och de gör det så bra… Vi snackar inte meter här, det är kilometer. Kilometrar i plural. Det är bara jag som håller mig till singularis. En meter, en kilometer.

På jobbet finns några hurtbullar som firar sina löprundor med en stadig grogg. Har man avverkat 8 km är man tydligen värd det.

Om jag någonsin klarar 8 km igen kommer jag att få den där groggen intravenöst…

….om jag inte redan är död då.

Förut när jag satt här och slöade som bäst hördes en diskret liten knackning på ytterdörren. Det visade sig vara en av brorsönerna som poppade förbi på en liten spontanvisit. Han var ute och – japp – sprang i grevskapet. Han är tillfälligt inkvarterad hos flickvännen här på ön, så han hade åtminstone inte joggat hit från hemorten 7 mil härifrån. Men hade han gjort det hade jag väl ändå inte blivit förvånad.

Han är en så´n där outtröttlig typ av löpare. Forest Gump the swedish version.

Det var så kul att träffa honom att jag inte kom mig för att bli provocerad av hans joggande förrän han gått, f´låt, sprungit vidare igen.

Ju mer alla springer omkring mig desto mer ångestfylld blir jag.

Det är bara för att jag bestämt mig för att jag måste komma igång. Usch vad jag ångrar mig!

Jag mådde mycket bättre när mitt rådande beslut var att ABSOLUT UNDER INGA OMSTÄNDIGHETER träna.

Allt är förstås Erikas fel.

Det är den där badmintonen (undrar om Erik Saade säger baaaadminton?) som avgjorde saken. Jag fick blodsmak i munnen efter bara fyra minuter och det gav mig också ångest.

Ångest är mitt förnamn, Ångest mitt mellannamn och Ångest mitt efternamn.

… i morgon är det dags igen.

One thought on “Ångest hela dagen lång

  1. himlen är trasig skriver:

    Ja, fy vad jobbigt det är när andra Fragglar gör saker.

Kommentera

