Torsdag!

Snipp, snapp, snut så var veckan slut!

På jobbet har jag en att-göra-lista. Eller rättare sagt – jag har två. En i xl-form som ligger på datorn där jag för in uppgifterna i efterhand, och en i ett nedklottrat block där det stryks och läggs till mest hela dagarna. Den manuella listan är mer en kom-i-håg-lista och den andra en sorts ”titta-vad-jag-har-gjort”-lista.

De fyller sina funktioner båda två.

Det blåser förändringens vindar på företaget och det är både bra och dåligt. Bra för att det alltid finns saker att förbättra, och som man inte ser när man suttit där sedan tidernas gryning, dåligt för att det skapar så mycket oro.

Just nu skall vi vikta in vår arbetsuppgift – redovisa vad vi gör, hur vi gör det, vilka som är inblandade i det och hur länge vi gör det. Nedbrutet på  dagsnivå så är det inte helt enkelt. Men kanske inte så himla svårt heller. Prova själva!

Jag är ju sifferdyslektiker och procentfobiker så för mig gick det geschwint – Arbetsuppgift 1 – 80% – fördelat på x antal underuppgifter. Arbetsuppgift 2 – 10% – fördela…. bla, bla, bla. Arbetsuppgift 3 – 5 % – förd… bla, bla, bla.. Arbetsuppgift 4 – hmmm, hur många procent har jag kvar nu då? Och hur många arbetsuppgifter…?

Nåja, jag fick ihop min 100%-iga insats, mailade över den till närmsta chefsämne och lämnade strax byggnaden. Lite rädd var jag att få bakläxa, och så många procent jag räknat där var långt över vad jag mäktar med på en eftermiddag egentligen.

Jag redovisar gärna vad jag gör, men lite kändes det som om storebror sneglade över min axel för att försäkra sig om att jag fyller min betalda arbetstid med för företaget lönsamma uppgifter. Nu har jag dock bestämt mig för att det är paranoia och att avsikten naturligtvis måste vara att se om jag behöver assistans på något sätt.

Jobbet i fotbollsklubben tickar också på. Jag är ju med i styrelsen nu för tiden och det känns sammantaget ansvarsfullt, roligt, viktigt och lite tungt. En av mina poster är att ansvara för inköp av kläder.

Jag har visat träningskläder för flertalet ungar, ungdomar, föräldrar och tränare den senaste veckan och det har varit spännande. Man upptäcker att folk är inte som man är själv…

Våra profilkläder är i alla fall snygga och jag kommer förmodligen att bli min egen bästa kund. Det säger jag inte bara för att de är gröna. Eller jo, det gör jag nog…. grönt är ju min favoritfärg. Men de svarta är också snygga. Men mindre gröna och alltså mindre attraktiva. Om ni fattar….

Maken, som ju blivit auktionsaddicted på senaste tiden ropade hem inte mindre än en oljemålning, en etsning och en glasskål förra veckan. Jättefina! Oljan är jag kanske inte tokig i, men etsningen och glasskålen. Superfina. Vänta så skall jag hämta kameran och visa er…

… ..

..

Oj, vad många bilder det var i kameran! Det var ju alla bilderna från spaandet och fjällresan! Men här kommer i alla fall makens fynd:

stenungsbaden 088.JPG

Det lilla havsmotiver. Hmmm… njaaa..

 

stenungsbaden 089.JPG

Etsningen. Vet inte vad jag föll för, men jag gillar den. Den passar i vårt hus.

 

stenungsbaden 098.JPG

..och den vackra glasskålen. Färgen är helt fantastisk – men jag vet inte hur jag skall få fram det riktigt… Ni får använda er egen färgfantasi.

 

I morgon är det fredag och det står ingenting i hushållets att-göra-lista. Borsett från lite fotboll förstås. Det känns ljuvligt! Jag gillar att ha en fulltecknad kalender, och jag gillar när det blir luckor i den!

Nu skall jag gå in på adlibris och se om fortsättningen på ”Hungerspelen” har kommit. Äldste sonen är snart klar med den, och det är nog ”den bästa bok han läst”. Kanske bör tillägga att hans läsning senaste året mest bestått av Kalle-anka-pockets…

…och så måste jag ju köpa Anna Gavaldas ”fågelbon och köminömi..”  .. nej, så hette den inte, men jag kommer nog på det när jag är där.

 

Godnatt.

Kommentera

