Span på spa

I morgon blir det ilfärd till St Jörgens för min del! Det räcker att skriva det för att höra ambulanssirener i hela huvudet, för i mina öron låter ”St Jörgen” fortfarande som mentalsjukhus.

Men det är inte därför jag skall dit. St Jörgen har ju genomgått en metamorfos (om nu mentalsjukhus kan göra det. Larver kan i alla fall…) och bytt skepnad från hospital till spa.

Istället för tvångströja blir det alltså baddräkt och frågan är vilket av dessa plagg jag egentligen känner mig mest bekväm i… Nu har jag inte provat så många tvångströjor i min dag men det är snyggt med långa ärmar i alla fall.

straitjacket-2.jpg

Men för morgondagens utflyktsmål är det alltså baddräkt som gäller.

Det är fritidsföreningen på makens jobb som gett oss chansen till lite mitt-i-veckan-lyx i form av 2-4 timmars spabadsbehandling på St Jörgen resort. Very nice!

Jag tror behandlingen är snarlik den jag fick på (http://stenungsbaden.wordpress.com/ )Stenungsbaden när jag var där på min spa-blogg-helg i januari. Och är den det så blir det en skön kväll i morgon.

Det blir lite stressigt att hinna dit bara… Det är ju det här med jobb också. Väldigt opraktiskt att man skall behöva hålla på med det var och varannan dag. Det blir till att ställa klockan och börja en timme tidigare för att sedan sluta en och halv timme tidigare på eftermiddagen.

Detta spaande kunde inte kommit lägligare för jag känner mig väldigt sliten. Det måste vara den senaste tidens ihärdiga partajande som kommit i kapp. De sociala evenemangen har stått som spön i backen i flera veckor, och inga små happenings heller precis!

Eller så är det det där jobbandet… Jo, så är det nog. Det ihärdiga umgänget med goda vänner och schysst mat och dryck som krydda är nog det som hållt mig uppe, medan arbetsbördan vägt allt tyngre på mina späda, spända menar jag, axlar.

För varje spa jag avverkar känner jag mig en gnutta mer medelålders. Det är bara kärringar som åker på spa – unga människor är mycket mer kreativa. Hittills har jag avverkat Varberg, Tylösand, Smögen och Stenungsbaden. Och i morgon St Jörgens.

Hå, hå, ja, ja…

Tack gode Gud att jag slipper vara mer kreativ och åka på jobbiga action-utflykter för meningslösa adrenalinkickar stup i kvarten!

Less is more som någon klok människa sa.

Jag fortsätter min spa-odysse och lovar att återkomma med recensioner inom kort.

Godnatt.

 

Kommentera

