Inte så packad som man skulle kunna önska

Jag befinner mig i planeringsstadiet.

Det innebär att det går åt en hel del kaffe. Och långa stunder då jag sitter blick stilla och glor ut i ingenting.

Och så plötsliga spasmer av aktvitet – in med en tvätt, fram med en väska, svosh-svosch så är det käcka högar på sängen i datarummet – en till mamman, en till ena barnet en till andra. Ingen till pappan, han får fixa sin egen hög. Det brukar bli bäst så.

Mer kaffe.

Tar fram en lista och skriver maträtter: Köttgryta, tacos, fiskgratäng, flygande Jacob (har jag aldrig gjort….), spaghetti carbonara och lövbiff med pommes och bearnaisesås.

Paus.

Ringa granntösen och be om hjälp med kattan. Kommer på onsdag för nyckelhämtning och mer detaljerade instruktioner. Hmm, måste boka av gp också… Var är den där koden nu igen?

Bär upp en balja tvätt. Stoppar ner handdukar och lakan i en väska.

…risgrynsgröt, ägg, kallskuret… Frukt. Russin. Nötter.

Nu då…. Diskhandukar, diskmedel, disktrasa. Vitlökspressen – för säkerhets skull.

Sådär ja.

Måste till bibban också. Låna ljudböcker för den långa resan. Det får bli i morgon för nu orkar jag inte mer.

Adjö.

 

4 thoughts on “Inte så packad som man skulle kunna önska

  1. Pux skriver:

    ”i” eller ”på” planeringsstadiet?

  2. Bokmalen skriver:

    jag skulle använt ”i”.

  3. Pux skriver:

    Mmmm. Det verkar ha varit min första ingivelse. Men sedan lät det konstigt när jag läste igenom det. Men nu tycker jag att ”på” låter jättemärkligt så ”i” är nog det rätta. Att kolla upp det är någon sorts fusk va?

  4. Bokmalen skriver:

    Nej, det är inte fusk:-) jag måste nog också kolla.

Kommentera

