Min integritet mot en vinröd kabinväska med beutybox

Fast det var faktiskt maken som ville ha den. Kabinväskan. Så då tvingade han mig att bli medlem i Bonniers bokklubb fast jag inte ville. Jag hatar Bonniers bokklubb! Inte bara dem förresten… Alla klubbar som vill lura mig att köpa saker jag inte vill ha. Suck… Ännu ett i-landsproblem.

Väskan kom häromdagen och den var så fin så. Beutyboxen också. Den kunde fästas i teleskophandtaget och vila på själva moderväskan. Nu behöver jag bara en flygresa också  så att jag får använda den.

I brist på annat kom jag att läsa Bonniers kundpolicy häromdagen. Då blev jag irriterad. Igen. Jag hade nästan kommit över min aversion eftersom böckerna jag beställt (för typ 9:-/st) var riktigt fina. Coffe-table-books. I alla fall. I deras policy står: Bonnier AB äger och förvaltar ett gemensamt, aktuellt register över koncernens kunder. Där säkerställs korrekta leveranser och betalningar, liksom att du får relevant information, något som är värdefullt för oss och för dig som kund. Okej… Det känns fint att jag får relevant information – vilken var det nu igen? Registret innehåller namn, personnummer, adress/teleadress, leverans- och betalnings- och inköpsuppgifter om Dina produkter. Uppgifterna insamlas från dig, genom Dina inköp, eller från annan källa, t.ex från offentliga register. Registret uppdateras fortlöpande.

… bla, bla, .. uppgifterna analyseras (analyseras? Hmm… 60-talist som gärna köper dyra böcker billigt och inbillar sig att hon gjort ett fynd… hmmm… hur mycket stålar har hon tro? och hur skall vi plocka dem av henne? Erbjuda deckare i trädgårdsmiljö?)och grupperas (grupperas? jaha… hon passar i gruppen slapparmorsor som hellre ligger hemma och läser än gör något vettigt av sin tid) inför urval, prioritering och planering av kontakter med dig.

… … Dina personuppgifter kan lämnas ut till samarbetspartners utanför Bonnierskoncernen. Kundrelationen (JAG VILL INTE HA EN RELATION MED BONNIERSKONCERNEN!!!) med Bonnier präglas av Kvalitet, Ansvar och Trygghet som innebär att du nås av kvalitetsprodukter (vilka produkter är det då – Krav- eko- rättvise- och inhemska?) och kan känna trygghet (va fiiiiint, nu känns det mycket bättre…) för hanteringan av dina personuppgifter. Dessa lämnas aldrig ut för marknadsföring av tvivelaktiga produkter… Lämnas inte ut för marknadsföring av tvivelaktiga produkter? Men hallå!? Vem bestämmer vad som är kvalitetsprodukter kontra tvivelaktiga?

Sedan meddelar de vidare: Du har rätt att skriftligen utan kostnad begära ett registerutdrag eller rättelse/radering av eventuella felaktiga uppgifter om dig.

Så vänligt då.

Nu måste jag se till att beställa de där tre böckerna jag måste beställa, samt komma ihåg att avbeställa de månadsböcker jag inte vill ha – men som är förbockade i alla fall (ruttet!) och sedan gå ur den här förbannade klubben.

Det är billigare och bättre att köpa böcker från AdLibris. Och ingen förbockad skit där inte! Tänk att jag lät maken lura med mig. Jag som aldrig skulle gå med i en bokklubb igen…

Jag har ingen integritet. Inget auktoritärt sätt att säga ”Nej” och inte heller förmågan att tiga och lida tills det är över.

Men jag har en fin, vinröd kabinväska!

Ajö.

One thought on “Min integritet mot en vinröd kabinväska med beutybox

  1. calle skriver:

    Ä den utå skinn o lika fin som Monas??? Då skall du helst inte använda den offentligt.//>Pa

Kommentera

