Twitter också…

Jag har skaffat mig orange hår och ett twitter-konto. Jag vet inte hur dessa två faktum hänger ihop, men tvivelsutan gör de det. På något sätt.

Twittrande i sig är inga problem – 140 tecken rasslar iväg snabbare än jag hinner säga t.ex ”ägglikör” men krinjoxet är lite svårare. Jag förstår inte twitter riktigt…

Måste man signa in sig för att läsa? Om jag till exempel skulle få för mig att visa min twitter för er – kan jag då inte bara kopiera in länken här? Nä, det kan jag inte. Antingen för att det inte går, eller för att jag inte kan helt enkelt.

För jag har försökt.

Länken leder inte till min twitter – den leder till startsidan där man uppmanas skaffa sig en inloggning. Med största sannolikhet finns en instruktion någonstans som jag bör läsa. Men det kommer jag inte att göra.

Det blir till att blogga och twittra om problemet tills någon sakkunnig uttalar sig och guidar mig rätt i cyberrymden.

Det enda som står på min twitter hittills är att jag numera har orange hår. Och att jag skall bowla idag.

Hmmm. Nu skall jag gå och sminka mig. Om jag hittar något som matchar det skojiga håret.

Ha en kul fredag.

3 thoughts on “Twitter också…

  1. Cathrine J skriver:

    Du kan länka till din sida genom att lägga till ditt användarnamn i slutet. Till exemple http://www.twitter.com/puck För att läsa vad du skriver behöver man inte vara inlogad, men för att kunna svara dig måste man vara inloggad och ha ett konto.Jag har twittrat i 1½ och det är väldigt kul, speceillt när man får kommentarer och ”följare” som är totalt okända men som visar sig vara mycket trevliga

  2. Pux skriver:

    Åhhh, tack Cathrine! Jag skall genast in och göra så. Och så skall jag kolla in ditt twitter förstås! Spännande med nya forum.

Kommentera

