Från Cameron till Shakti på ett decennium ungefär…

Det finns en snubbe på mitt jobb som gör associationer när han ser mig. Det började i och för sig med hallucinationer, för första gången han såg något annat när han såg mig sa han; ”Nämen tjenare Cameron Diaz!” och jag förstod inte ens att det var mig han talade till.

Cameron_Diaz.jpg

Men det var det! Det har bekräftats och upprepats. Konstigt nog alltid vid lite festligare tillfällen, firmafester och annat. Och kanske inte att han direkt brukar säga det till mig utan mer som fråga – ”Var är Cameron Diaz…”

Men det är ändå oerhört smickrande. Alla komplimanger är välkomna – även de helt galna. Eller kanske framförallt de!

Nästa stora skådis han såg i mig fick mig inte att le lika saligt. Visserligen en stor och talangfull fast numera väldigt död skådis. En skådis som låter som en halvidiot och uppför sig som en sådan i många av de framföranden han gjorde. Särskilt en serie minns jag med en rysning. Men jag tror att jag faktiskt tyckte den var rätt kul. Alltså – det är en man. En göteborgare. ”Men hallå Sten-Åke Cederhök”.

2231002423.jpg

Sten-Åke är han till höger.

Tja..

Häromdagen på väg mot kaffeautomaten gick jag förbi associations-kollegen. Bara att vara tillbaka på jobbet kändes väldigt  traumatiskt eftersom ledigheten varit så fantastiskt underbar och mitt humör var väl kanske inte riktigt på topp då jag hörde hans klangfulla stämma; ”Du, vet du vad jag tänker på när jag ser dig? En spikmatta!”

spikmatta.gif

Hm. Jaha…?

Och då kände jag att det kanske inte var så tokigt att jobba i alla fall. Det är faktiskt riktigt roligt att vara en källa till så många olika uppenbarelser.

Vem vet vad han kommer att tänka på när han ser mig i morgon. Kanske skall jag försöka att se ut som något/någon och se om han gör rätt association? Vad skall jag ta på mig i så fall?

Jag får fundera på saken.

Kommentera

