Stackars Herman har gått hädan, sörjd och saknad av ingen alls…

D.y frågade förut om Herman var död nu eftersom han blivit negligerad och eftersatt ett par dagar och jag svarade på stående fot ”ja”. Egentligen har jag ingen aning. D.y varken bröt ihop eller tappade humöret utan undrade om vi inte kunde baka maränger med hackad choklad i istället då?

Men det kunde vi inte. Inte just då i alla fall. Men baka skall han. Det blir väl en choklad- eller sockerkaka när han kommer hem från pulkabacken. Om han hinner innan Robinson.

Jag känner att det är lite lättare att andas igen. Jäsodören som härskat i köket har ersatts med hemtrevlig braslukt från öppna spisen och det känns mycket, mycket mer hemtrevligt.

Nej, nu skall jag ta min bok och gå och sätta mig vid öppna brasan och läsa en stund. Måste passa på medan övriga familjen är ute och roar sig i snön.

Vi hörs!

092.JPG

One thought on “Stackars Herman har gått hädan, sörjd och saknad av ingen alls…

  1. carl-h jonsson skriver:

    -Bra – jag har heller aldrig gillat sådana där uppblåsta figurer//pa

Kommentera

