Julklappar och sån´t

Några julklappar är klara, en tomte är framme, Lucian är spårlöst försvunnen men Staffan står i gluggen över öppna spisen och sprider gemyt.

Skulle sett d.ä spela piano i aulan tidigare i kväll men det bidde inget med det. Total scenskräck fick det arma barnet att blekna och förklara hur absolut ogärna han ville göra detta. Att han inte alls kunde och definitivt inte ville. Hellre döden, typ. Så då åkte vi hem i stället.

Vi kokade varm choklad och bredde hönömackor i stället. Och ställde fram några Lidl-dadlar, pepparkakor och Lidl-choklad. Mmmm. Vi petade in en Spiderman-rulle i dvd:n och så tände vi levande ljus och kurade ihop oss i soffan och smulade och myste medan Peter Parker tog sig an än den ena busen än den andra.

Skrev en artikel om reklamutdelningen i lördags och skickade till det lokala bladet. Dessvärre hade deras decembernummer redan kommit ut så med ett beklagande fick jag svar att kanske, kanske tar de in den i januari. Fast då är det kanske ”old news”? Jo. Kanske det.

Temperaturen är långt under nollan och jag vill inte gå ut. Inte ens springa mellan huset och bilen. Trots att bilen är skönt uppvärmd. Jag vill faktiskt inte ens gå ur sängen. Jag har ju fortfarande Ed McBains kvar att tugga i mig och ser ingen anledning att göra något vettigare. Fast det gör jag ju. Jag har ju inte så många semesterdagar att jag kan slösa bort dem i sänghalmen med en deckare. Tänk om man hade det ändå…

Å andra sidan skulle jag vilja julhandla med familjen. Och fika på sta´n. Och koka knäck och Anettes Staffanskola. Men det blir kanske en stund över till det så småningom.

Nu måste jag ner och säga go´natt till d.y och d.ä. De väntar. Sängvarma och mysiga. Och lyckliga för de har lov!

One thought on “Julklappar och sån´t

  1. Bokmalen skriver:

    Det där med scenskräck känner jag igen från dottern. Bra att ni åkte hem igen och fikade istället.God Jul.

Kommentera

