Konst, kläder och hår

Vi är tämligen konstlösa i hushållet. Vi har några väggprydnader, men de är lätt räknade. Vi har gått ett par år nu och gnällt över hur ont om konst här är, men vi har inte gjort något åt det. Trots alla goda råd och uppmaningar att gå på auktioner och annat.

Så fick maken tydligen nog av konstbristen häromkvällen och gnetade sig igenom de konstsajter han kunde komma på. Hamnade slutligen på blocket. Och – voilá – en olja till matrummet! Jag kan inte påstå att jag föll pladask, men jag jobbar på det. Redan i dag tyckte jag mycket bättre om den än i går. Kanske kommer jag att gilla den ännu mer när jag ser den ”live”. Håll tummarna! Vi skall titta på den innan veckan är slut. Tror jag…

På fredag är det firmans årliga julbord. Det skall avnjutas på Sheraton (som vi gamlingar säger, ynglingarna säger förmodligen SAS Radisson eller något annat modernt…). Vi har varit där förr och deras mat var väldigt, väldigt god. Fräsch och snygg. Hölls efter ordentligt.

Jag har två problem att lösa inför den här kvällen; en snygg stass och en matchande friss. Förmodligen blir det någon trasa som framhäver storleken på min stuss och en moppliknande frisyr som kommer att framkalla fniss. Men jag skall försöka i alla fall…

Den här ”Hallux vallux”en (Halgus valgus? Halkus valkus?) gör mitt val av fotbekländad tämligen begränsat. Kan man ha gympadojjor till skinnkjol och glittertop? Eller skall jag bara kapitulera och köra glitterjoggingset och låtsas att det fortfarande är 1987 då alla – säger alla – gick i joggingkläder för jämnan. Och hideöst fula permanenter. Gärna blekta, fula permanenter. Och kornblå mascara och rosa/lila läppstift och rouge. Man kunde använda samma feta stift till både kinderna och läpparna på den tiden.

Men nu tror jag att jag avvek lite från ämnet….

Den här Halluxen lär i alla fall inte försvinna innan fredagen så de svarta stövlarna går bort. Likaså klackskorna. Fast klackskorna använder jag ju nästan aldrig ändå… Men nu kan jag inte.

Är det så illa att jag måste handla både kläder, skor och hår innan fredagen? Hur skall jag hinna det? Jag måste ju handla tavlan också!

Usch. Nu känner jag att jag blir lite stressad…

Bäst att borsta tänderna och gå till sängs så jag orkar tänka ut något smart i morgon.

Klädtips någon? Hallux Vallux-tips? Frisyrförslag? Kom igen bara alla modebloggare – här har ni något att bita i!

Godnatt.

Kommentera

