Hjälp mig!

Jag håller på att planera avslutningsfesten för äldste sonens fotbollslag och jag behöver sponsorer. Hur gör man?

Hittills har jag bestämt att vi skall ha lagtävlingar bestående av; spotta råtta, ta hela laget genom rockring på tid, bygga kapla så högt/fort/snabbt som möjligt, göra flest ord av ett långt ord, en liten frågesport och dribbel med boll. Laget med flest poäng vinner, men alla skall få present. Annars är det inte roligt.

Allt kommer att bli skitkul men jag måste ha presenterna! Och jag vill förstås inte använda vår surt ihopkämpade lagkassa till sådana här utsvävningar. De pengarna skall ju gå till träningsläger och cuper. Och så himla många kronor pratar vi inte om där heller om jag skall vara alldeles ärlig.

Jag vill ha en present till varje unge – dvs ca 16 paket. De kan innehålla serietidning/fotbollstidning, cool t-shirt, pannband (ett sån´t där´nt tunt som tuffa grabbar har), cd-skiva, film, bio-check, fotboll … tja, vad som helst som 10-åriga grabbar kan tänkas gilla.

Helst vill jag ge dem reflexvästar och cykelhjälmar för det verkar det inte vara en enda av dem som har, och jag får hjärtat i halsgropen varenda gång de skingras i mörkret utanför klubbstugan denna årstiden. Men, men…. Till och med jag inser att de inte ser glädjen i en ny och fin reflex.

Jag vill att något företag skall ge mig antingen pengar eller presenter men hur skall jag få tag på ett företag som vill göra detta? Skall jag gå på de lokala affärsinnehavarna? Sportbutikerna – med tanke på den idrottsliga anknytningen? Och hur – exakt – bör jag gå till väga för bästa möjliga resultat?

Snälla hjälp mig, jag vill så gärna få ihop en stor, härlig presenthög till julfesten den 20 december.

Kommentera

