Bilder- och babbelblogg

Hösten -09 (12).JPG

 

Hösten -09 (9).JPG

 

Hösten -09 (15).JPG

 

Nya, gröna panelgardiner, nya fräna lampan, hästetyget i trappen och kattan på sitt favoritställe. När jag ser dessa bilder så inser jag att någon borde ägna sig lite åt akvarieskötsel.

…kanske skall jag bara ”råka” glömma locket öppet och se vad som händer…

Det finns ju en möjighet att fiskarna tar slut då…

Alltid när något görs om eller byts ut här hemma så uppstår nya behov.

Eller – gamla behov blir akuta. Vi måste ha två fåtöljer. Modell mindre. Men snygga. NU måste vi ha dem.

Vi måste också ha en stereohylla. Stereon står på en gammal vit Billy-bokhylla som stod i sönernas rum förr. ”Bara till vi skaffat en vi vill ha” hette det när vi ställde dit den för tre år sedan.

Stereohyllan i gamla huset var platsbyggd så den gick liksom inte att ta med.

Fräna lampan från det stora, småländska varuhuset har hållt oss trollbundna hela helgen. Sönerna tar till och med upp sina polare för att visa – kolla! Den ser ut som en jordglob.

Det gör den inte. Men jag förstår vad de menar. Att den är rund.

Irriterande nog är det en slit-och-släng-lampa för det går inte att byta ljuskälla i den. Det fattade vi inte förrän vi packat upp och monterat ihop den. Det var först då vi tittade i instruktionen. Vi blev lite miljöindignerade.

Sedan insåg vi att vi antagligen hade velat ha den ändå, och att den  kommer att hålla i minst 10 år. Kanske har vi tröttnat på den då.

När jag lade över bilderna i datorn upptäckte jag några små filmer. Det är yngste sonen som har filmat sig själv när han dansar omkring och sjunger ”Ingen kickar fotboll som han, Zlatan, jag säger Zlatan, I-love-you-isch-liebe-disch, Zlatan Ibrahimovich!” Hån håller melodin och rytmen och har till och med en ypperlig skånsk accent, precis som orginalet. Fina små filmer. Blir kul att ta fram någon gång i framtiden och visa honom. Kanske när han är hemma på det första fumliga besöket med första flickvännen….

Snart är det jul och jag inser att jag måste ner i garaget och leta upp amaryllislöken. Kanske hittar jag den. Kanske lever den än. Kanske, kanske kommer den att hinna slå ut lagom till julafton.

Nu skall jag dricka te framför brasan med sönerna. De behöver komma ner i varv lite. Det har rasat någon sorts bollek i nedervåningen och av skriken och skratten att döma så är katastrofen inte långt borta nu.

Håll tummarna för att jag hinner bryta i tid.

Todelooo!

 

 

 

 

One thought on “Bilder- och babbelblogg

  1. Helén skriver:

    Fint 🙂

Kommentera

