Lite less

Vissa måndagar är extremt måndagiga. Denna till exempel. Den började iofs bra, men rätt snart stöp den rätt ner. Molnen mörknade och ett evighetsregn föll sakta ner på den svarta asfalten utanför. Utsikten från mitt kontorsfönster var grå. Industriområdet jag häckar i är aldrig vackert men det kan vara mer eller mindre asfult. Idag var det typiskt asfult. Asful asfaltsvärld.

Stämningen på jobbet är också lite grå. Mörka moln tycks hänga över oss ända in i kontorslandskapen. Det görs försök att få solen att bryta igenom, men det vill sig inte riktigt. Kanske har den lokala miljöförstöringen nått så långt att inversionen är oigenomtränglig.

…eller så är det bara det här måndagiga.

I morgon är det tisdag. Jag har en vän på fb som är lika lycklig varje gång tisdag inträffar, och det är inte utan att det drar lite i smilbanden varje gång jag ser hans ”Tisdag” på tisdagarna. Kanske kommer han någon gång att avslöja storheten han ser i denna dag. Jag hoppas det, för jag är i behov av något som lyfter mina dagar.

Jag sätter mitt hopp till morgondagen.

Tänkte lyssna på Fred Åkerström när han sjunger ”Jag ger dig min morgon” för den är så oändligt vacker, och det gjorde jag. Sedan fortsatte jag med: Lasse Tennander – Rötter, Joakim Thåström – Briggen Bluebird, Lasse Winnerbäck & Miss Li – Om du lämnar mig nu, samt skrattversionen av Elvis Presleys ”Are you lonesome tonight”. Han (Elvis) må ha varit hur påtänd som helst vid tillfället, hans skratt är ändå sanslöst smittsamt. Halleluja vänner.

Godnatt.

One thought on “Lite less

  1. Bokmalen skriver:

    Åh, Lasse Tenander, honom hade jag nästan glömt av. Jag hade ett kasettband! med honom men det försvann i någon flytt. Nu skall jag in på Youtube och se om jag kan hitta något av honom.HA en bra ONSDAG.

Kommentera

