Sportspegeln

På söndagkväll kl. 20.30 bänkar sig maken och sönerna framför tv-apparaten för att ta del av sportnyheterna. Det är lite av en helig stund för dem och de vill inte på villkors vis missa denna högtidsstund.

Jag brukar sucka och himla med ögonen, men det är naturligtvis en högtidsstund för mig också. På söndagkväll är det nämligen så att vi alla hjälps åt att få undan efter middagen – annars blir det ingen sportspegel… Man måste se till att läxor och kvällsbestyr är avklarade i god tid, samt inse att denna sportspegel är en lyx som lätt kan tas ifrån dem OM de inte uppfyller tidigare nämnda krav utan knot.

Således är hushållet oftast i ”mint condition” kl. 20.00 på söndagskvällarna. Den sista halvtimmen fram till programmets början ägnas åt stillsamt pyssel i närheten av tv-apparaten.

Endast jag håller mig på behörigt avstånd.

Jag är nämligen helt ointresserad av detta program. Desto mer intresserad av ”egen tid” i vaket tillstånd.

Om jag fick önska mig något så skulle det vara att det kanske sändes i två avsnitt per vecka… En lugn, skön halvtimme på t.ex torsdag kväll skulle sitta fint.

Tjingeling.

Kommentera

