Sonen samlar sovminuter!

Två morgnar i rad nu har sonen legat färdigklädd då jag väckt honom. Hmm… skumt. Då jag frågade honom påstod han att han vaknat till lite tidigare och gått upp och klätt sig. Hmmm. Det verkade inte helt med sanningen överensstämmande ty hans sömn var alltför djup för att bara vara en liten extraslummer. Tänkte jag. Men sedan tänkte jag att han kanske ärvt någon gen av sin far, och då verkade det plötsligt oerhört sannolikt att han skulle ha vaknat till en halv procent eller så, och klätt sig och sedan fortsatt sin djupa, djuuuuupa sömn.

Så tänkte jag inte så värst mycket mer på det.

Nu, för fem minuter sedan – alltså ca 22.40 – gick jag ner för att hysta ut katten och släcka i hallen och såg då att den djupt sovande sonen är påklädd! Han var endast iförd sina nattkläder då vi sade godnatt vid 21-tiden, det är jag helt säker på…

Gick han upp och klädde på sig samtidigt som jag började min korta promenad till övervåningen, eller hann han somna innan han vaknade till och gick upp – förvissad om att morgonen stod för dörren – och klädde sig?

Mysteriet tätnar. Förmodligen har han ingen aning om vad han håller på med. Eller har han det?

Nu skall jag i alla fall gå och lägga mig. Godnatt.

 

One thought on “Sonen samlar sovminuter!

  1. r18 skriver:

    HUR VAR DET NU? mOONWALKING ELLER UTSTUDERAD TIDSJAGARE?

Kommentera

