IFK – GAIS

Jag har bokat biljetter till mig och sönerna till derbyt i början av oktober.

Vi har varit på fotboll förr. På GAIS-Blåvitt.  Sist vi var på dem blev jag förbannad av klackarnas otrevliga, hatiska uppträdande. Jag skrev en upprörd blogg om det och fick chockerande många svar. De flesta i stil med: Håll käften kärring och stanna hemma!.

Suck…

Nåja, vi har, som sagt, sett en del andra matcher sedan dess och har sluppit hatstämningen och glåporden, de nedriga tillmälena och den hätska atmosfären. Vi har varit på fotboll och njutit av spelet och de fyndiga hejaramsorna, av de chockade flämtningarna när oväntade vändningar skett och de värmande applåderna både under och efter matcherna.

Så jag gör ett nytt försök. Sönerna får följa med och se sina favoritlag – den ene Gaisare, den andre blåvit ängel.

Jag hoppas att det blir en rolig, spännande och minnesvärd kväll. Jag hoppas att … äsch, det säger jag inte.

Heja Häcken!

 

Kommentera

