Prinsessan Madeläääään har förlovat sig

Tänkte att jag skulle nämna det bara för det är det största som hänt här i Sverige sedan hennes syrra gjorde detsamma för någon månad sedan.

Det är knappt man tror det är sant. Två prinsessor. Från samma land! Som förlovar sig samma år!? Det är så …. OTROLIGT.

Jag blir alldeles omtumlad av denna monarkiska kärlek och vet knappt vad jag skall göra med denna nyhet.

Att ignorera den är inte en möjlighet. I alla fall inte om jag skall fortsätta läsa nyhetstidningar…

Jag vill hellre fundera på vad jag tycker om det faktum att Kina stänger ner facebook, eller att en väninna eventuellt håller på att skiljas – hur mår hon egentligen? Hur går det med den här späda lilla tuffingen i Burma som suttit i husarrest i hundra år snart och som väl aldrig kommer att släppas fri igen.

Men allt jag ser när jag stänger ögonlocken för att ge min migränskalle lite vila är Prinsessan Madelääään i sin fula tantklänning då hon lite kokett flaschar den feta, fyrkantiga och så-mycket-snyggare-än-syrrans-diamant-ring för alla rojalistiska journalister i hemisfären.

Denna förlovning är en så pass ny, het nyhet att den till och med rapporterats om i just tidigare nämnda Kina. Inte på facebooken då förstås, för då hade ju ingen sett den… Däremot läste jag faktiskt på facebook från vännerna i kina om att nyheten basunerats ut där. Hur nu det gick till.

Konstigt att det inte finns en enda svensk journalist som tycker att det är intressant att Kina blockerar facebook-flödet. Kina som blivit så öppet och demokratiskt och hade ett så fint OS häromsistens.

Nåja. Det är väl inte prinsessan Madeläääääns fel att facebook är blockat i kina. Det är antagligen inte ens hennes fel att hon har en ful klänning på sig – det är säkert någon facistoid stylist som efter många veckors ihärdigt planerande kommit fram till att denna kreation är den absolut mest lämpliga för att understryka allvaret i dagens nyhetsbomb.

Och facistoida stylister skall ju också ha jobb. Precis som prinsessor. Och journalister för den delen. Kanske måste jag börja läsa någon annan tidning än aftonbladet om det är så att jag vill ha andra nyheter.

Men vad skall jag då gnälla över?

Ajö.

One thought on “Prinsessan Madeläääään har förlovat sig

  1. Helén skriver:

    Undrade just hur länge det skulle dröja innan du ”sa” något om detta….hihi

Kommentera

