Nu är det alltså Bulgarien som gäller

Biljetten till Sinemoretz är bokad och betald. All inclusive… Hotellet ni ser på första blden är platsen vi skall bo på. Det känns lite… jag vet inte… spännande på något corny sätt.

Kanske får vi anledning att om ett decennium eller så säga: Bulgarien ja.. dit åkte vi innan det blev helt nedlusat med turister. Medan det fortfarande hade kvar sin råbarkade charm och infödingarna fortfarande var trevliga. Innan det blev kommersiell skit av alltihop…

Men bor man på all inclusive träffar man väl inga infödingar. Skulle vara personalen då.

Jag har läst mig till att Sinemoretz är naturälskarnas mecca. Det är bergen mot turkiet med dess vandringsleder som lockar. Eftersom det kommer att vara typ 40 grader varmt när vi åker dit tror jag inte det blir så mycket bergsvandring.

Minns dock hur vi stretade upp för Pyreenerna i frankrike för några år sedan. Såg en stig och började bestiga. Och klättrade brantare och brantare uppför. Inget vatten… Vi gick i över en timme på en alldeles livsfarlig stig och höll på att försmäkta av vätskebrist. Fast det var kul också. På något knäppt sätt. Fast barnen nästan grät av utmattning då vi slutligen kom ner igen.

Jag inbillar mig just nu att jag kommer att vara helt nöjd med att stanna på hotellet. I en solsstol vid poolen med några härliga pocketar bredvid mig. Stillsamt drickandes inhemsk öl (det är bara de inhemska dryckerna som ingår i all-inclusive har jag fått lära mig) medan barnen hoppar i och ur vattnet timme efter timme.

Fast jag vet att det inte alls kommer att bli så. Varför stanna vid poolen när det finns härliga stränder inom gångavstånd? Och borde vi inte gå till den där fina stranden det står om i alla broschyrer, det är bara några kilometer bort?

..och skall vi inte passa på att se lite när vi ändå är här? Hyra bil en dag kanske?

Vi får se. Det blir vad det blir. Just nu är jag bara fruktansvärt glad över att ha en resa att se fram emot. Och faktiskt lite nöjd med att det är Bulgarien. Ett land som vare sig jag eller maken besökt tidigare.

Inte för att det är någon tävling, men….

 

One thought on “Nu är det alltså Bulgarien som gäller

  1. johanna skriver:

    Bulgarien ÄR vackert jag var där 86. Troligtvis enklare att leva där nu (som turist i alla fall). 86 fick inte olika nationaliteter beblanda sig. Och det var en hiskeligt massa stängsel över allt. Men all inklusive är underbart bekvämt med familj. Trevlig resa!!!!

Kommentera

