Café Vägen tappar ännu fler stjärnor ur sin "Guide Puckelin"

Längtade efter en salladslunch i dag igen. De räliga wienerkorvarna och de medföljande bröden lockade inte alls. Verkade rent frånstötande faktist. Tog med kollegan K, för hon har aldrig varit på ”Vägen”. Tänkte att det kunde vara en spännande upplevelse för henne, trots att jag vet att hon knappast skulle godkänna deras feta-ost. Eller rättare sagt; fake-feta-ost.

Jag tog en tonfisksallad. Den kostar 48:- Billigt och bra. Kollegan K ville ha en greksallad utan pasta. Det kan man ju tycka är rimligt, eftersom greksallad ju inte skall innehålla pasta. Men på Café Vägen har man sin egen logik: Mmmmhmm… ingen pasta i greksalladen? Jo, det kan väl gå… men då kostar det 55:-.

Det tycker jag var lite löjligt, så då passade jag på att säga att deras nya feta-ost – som ju ingår i deras greksallad (utan att räknas som extra fyllning) – inte alls håller samma höga standard som den feta-ost de serverade fram till och med förra veckan.

-Joho, det gör den visst det. Det är många som tycker att den är god…

Det tror jag på… Och nu är jag inte ironisk. På caféet serverar de en macka som heter  typ ”Rörläggare-macka” och som består av pannbiff, räksallad och majonäs på vitlöksbröd… Om man tycker att en sådan macka är god (och vad vet jag, jag har verkligen inte smakat…) så tycker man säkert att löjlig plast-feta-ost är god också.

Tack och adjö Café Vägen, vi har definitivt nått ett vägskäl här.

På coop tidigare ikväll köpte jag en fryspåse med färdiglunch. Bara att micra lite. Det är kollegan H som gjort reklam för dessa. Fast kanske var det en annan påse? Med ett annat innehåll? Det finns duktigt många påsar med frysmat nuförtiden.

Vi får se i morgon. Kanske är det rentav ätligt. Annars har jag ju alltid de räliga korvarna från i dag. Och om inget alls går ner så gör det ingenting för i morgon kväll skall jag på ”Chateu Beirut”. Jag längtar!

2 thoughts on “Café Vägen tappar ännu fler stjärnor ur sin "Guide Puckelin"

  1. Helén skriver:

    Kollegan H hoppas att det hon rekommenderat faller Pucken i smaken… 🙂

  2. chj skriver:

    Det förefaller somP blivit en smula ”matvantur” ???//pa

Kommentera

