Jag lever som på landet…. fast i sta’n…

Jag har inte varit i sta’n på ett tag nu. Vi brukar åka in vid jul och titta på julspelet på konstmuseet och gå på Liseberg. Ibland åker maken och jag in på något kulturellt eller går på lokal.

Men att strosa på sta’n, shoppa och fika lite gör jag alltför sällan.

Känner det väldigt starkt just i detta nu.

Jag är aldrig inne i bokaffärer längre. Jag köper mina böcker på nätet. Jag köper inte så mycket kläder, men när jag väl gör det är det ofta i någon sorts halvpanik inne på något horribelt shoppingcenter.

Idag bar jag hem en kasse med trosor och sockar från jobbet. Har köpt genom en kollegas barn någonting som heter ”New Body” som skall vara alldeles fantastiskt… Det är det säkert, men usch vad jag känner att jag tappade lusten.

Jag vill åka in till sta’n! Strosa i affärer, sitta i bältesspännarparken och käka glass, dricka kaffe på ett utefik, passa på att slinka in på saluhallen och köpa kryddiga korvar, hitta oväntade men oumbärliga plagg att förälska mig.

Jag vill inte vara en så’n som beställer hem kläder… Jag är inte en så’n…

Här och nu avlägger jag ett heligt löfte: Inom en månad skall jag ge mig själv en heldag på sta’n att göra med vad jag vill! Och inte en enda gång skall jag säga: Nääää, vad är det där för affär? Den har jag aldrig sett förut! Jag skall låta och se ut som en stabo. Det längtar jag efter.

Godnatt.

3 thoughts on “Jag lever som på landet…. fast i sta’n…

  1. Helén skriver:

    kallas tidsbrist eller familjeliv… hinner inte prioriterar annat…

  2. Pux skriver:

    Nä, det kallas lättja eller möjligtvis felprioritering. Men det var då, nu börjar mitt nya cityliv när jag handlar ”på stan”. Vilken dag som helst nu!

  3. chj skriver:

    Stackars lilla asfaltblomma! Håller hon på att vissna ner i brist på bensinångor och inversion??Vänd blickarna mot trädgården i stället. Där händer det mycket nu för tiden!!//pa

Kommentera

