De skrattar i TV-rummet

Det är ”Talang” på TV. Maken och sönerna håller på att bryta ihop av skratt… Varför? Ingen aning, men jag måste erkänna att nu börjar jag bli nyfiken. Hur kul kan det vara? Egentligen?

Av principiella skäl som jag inte ens kan klargöra för mig själv vägrar jag att gå ner och fråga vad det är som är så roligt. Jag har ägnat mycket tid åt att racka på det programmet så det skulle kännas som ett nederlag att visa intresse. Jag blir så trött på mig själv när jag målar in mig i ett hörn på det här viset…

Här kommer en lista på saker jag inte ser, lyssnar på eller läser av skäl som kan vara hur vaga och ogrundade som helst, men icke desto mindre…

  1. TV-program med Carolina Gynning
  2. Mat-program.
  3. Motorsport/hästsport
  4. Uppfostringsprogram – städning, barnuppfostran, renovering. 
  5. Dateing-program. Det spelar ingen roll om det skall hittas en pojkvän åt Linda Rosing eller giftas bort en bonde. 
  6. Hitta-mina-rötter-. Förlåt-mig-, avslöja-mig-, förklara-för-mig-program.
  7. Jazz.
  8. Erotiska noveller i radion
  9. Svettiga tonårsprogram med pinsamma tonårsproblem. 
  10. Dokusåpor. 
  11. Serietidningar
  12. Abstrakt konst
  13. Balett
  14. Modern dans…
  15. Farser – det spelar ingen roll om det inte slängs i en enda dörr – alla farser går fet-bort!
  16. Böcker som går ut på att få mig att bli en ”bättre människa”, ”framgångsrik”, ”positiv”, ”ekonomiskt oberoende”… alla böcker som skall göra mig till något jag uppenbarligen inte är…
  17. Manualer

Nä, nu kommer jag inte på mer…. Det finns säkert mer saker jag skyr som pesten men jag kan inte komma på dem just nu.

Nästa gång kommer en lista med det jag vill lyssna på, se och läsa.

Till dess – au revoir.

4 thoughts on “De skrattar i TV-rummet

  1. chj skriver:

    18: varför inte –TPB ??? eller 19: Den genomfalske VD:n för AMf – Gud va trött ja blir..//Pa

  2. Pux skriver:

    TPB? det lyssnar/ser/ läser jag nog inte heller för jag vet inte vad det är…

  3. chj skriver:

    The Pirate Bay//pa

  4. Pux skriver:

    Sant… ser inte på TPB. Törs knappt säga det, men… fildelning är väl kriminellt och varför skall de inte bestraffas?

Kommentera

