Oj, vilket liv…

Yngste sonen hade match. Under den matchen skulle jag sälja fika. Vi, sonen och jag,  bakade igår – en citronkaka och en chokladkaka. Kaffet köpte jag på lunchen och kokade på jobbet. Samtliga träningsväskor stod – jämte fikaväskan – uppradade i bagageluckan i bilen.

Jag hämtade upp barnen – de hade redan bytt om till sina fotbollskläder.

Plockade upp en unge till på vägen. Körde ner till planen där yngste sonen skulle ha sin match. Äldste sonen och hans kompis fick hjälpa mig att bära dit fikabordet och de varor jag hade till försäljning.

Sedan bad jag en annan förälder rådda försäljningen åt mig medan jag skjutsade bort det äldre barnet. Och hans kompis.

Sedan for jag omedelbart tillbaka igen och axlade det ansvar som rättemätigen var mitt för fika-försäljningen. Eftersom jag inte hunnit få i mig någon middag köpte jag en chokladkaka, en citronkaka och en kopp kaffe av mig själv. Jag gav mig fem kronor i dricks för jag var en så uppmärksam och trevlig servitris!

Sonens lag vann! Klang och jubel! Medan jag packade ihop fikabordet och gav det vidare till den förälder som har ansvaret nästa vecka lufsade den segerrusige lille sonen över till simhallen.

Så gick jag in och vinkade till sonen på andra sidan glasväggen där han stod i sina badbyxor redo att inleda träningspasset och gav mig av till den fotbollsplan där den andra sonen var.

Såg slutet på hans träning. Tog honom, vännen och ytterligare ett barn i min bil och påbörjade en liten runda för att släppa av dessa barn där de hör hemma.

For sedan tillbaka till simhallen och åsåg slutet på yngre sonens simträning.

Vi är hemma nu. Allihop. Det är möjligt att vi missat någon läxa eller något annat viktigt, men idag – bara idag – känner jag att det kan kvitta.

Godnatt.

2 thoughts on “Oj, vilket liv…

  1. chj skriver:

    Snacka om surfing…..//pa

  2. Pux skriver:

    …curling heter det…

Kommentera

