Cuperna står som spön i backen

Fick en lapp på äldre sonens handbollsträning i dag. Cup i juni. Två övernattningar, bad med hopptorn, massor med matcher… 1000:-

Det råkar sammanfalla med en cup i fotbollen – Ulvacupen. Den kostar nada. Lite fickpengar bara…

Helgen innan Ulvacupen är det också en fotbollscup. Ute på öarna. Tränarna har sagt att de som inte får vara med på Ulva får spela den. Vissa får spela båda.

Sonen vill spela ö-cupen och åka på 1000:-cupen. Förstås. Vi har inte sagt vare sig ja eller nej ännu, bara påpekat att det är lite dyrt.

-Jag betalar själv! bönar sonen. Snälla, snälla, snälla…. (nej, han låter inte ett dugg som af Ugglas när han ber och bönar) 

Jo… det kanske han kan göra. En del i alla fall. Men… Han är nio. Blir tio i sommar. Om han skall åka iväg så bör åtminstone en av oss vuxna åka med. Och då vill inte övriga famijen stanna hemma – hur kul är det när halva familjen är på ett vackert ställe med badplats med hopptorn? Jätteorättvist.

Det är ju bara att vara tacksam när de lägger cuperna på natursköna ställen med närhet till bad. Så de av oss som inte spelar fotboll/handboll får lite förströelse också.

Jag växte upp i en familj som var  tämligen ointresserad av sporter. Det seglades. Men vare sig jag eller min bror deltog i några lag. Ingen bollsport, ingen kampsport, ingen motorsport. Jag har aldrig haft lagkamrater. Alla jag umgicks med var ungefär lika osportiga som jag. Jag har till exempel aldrig haft på mig ett par benskydd. Min pappa såg inte på sporten. Inte min mamma heller. I

Detta är en egen värld och mina ungar verkar väldigt hemma i den. Och är de lyckliga så är jag.

One thought on “Cuperna står som spön i backen

  1. Helén skriver:

    Härligt ju…lagsport är BRA (alla aktiviteter är bra) Min son har ju först nu blivit intresserad av spoprt överhuvudtaget till skillnad från sin mamma som alltid gillat ALL sport…Olika det kan vara… *L*

Kommentera

