Lite impulsiv kanske…

Det är alltid en massa beslut att fatta. Vissa av dem kräver en viss eftertanke. Det får de oftast inte. Att tänka igenom allt är både tidskrävande och trååååååkigt. Jag gillar snabba beslut. Hellre än att stå vid ett vägskäl och vela följer jag en bestämd fingervisning mot ett okänt öde. Fullt medveten om att det kan gå åt fanders. Det kan också gå finfint.

Det är det här med den afrikanska dansen. Det satt en lapp på anslagstavlan och man kunde sätta upp sitt namn och därmed bekräfta sitt deltagande. Eller så kunde man låta bli. Gå förbi. Ignorera. Strunta i.

Men det gjorde jag ju inte. Jag skrev upp mig på den afrikanska dansen och lyckades plita dit en liten kråka på ännu en aktivitet medan jag ändå var i farten – Laserdome. Vad gäller afro-dans misstänker jag att jag är fullständigt obegåvad – kass koordination, kass rytmkänsla, takt-dyslektiker och ljudkänslig. Jag direkt ogillar alla träningsformer där folk stönar eller skriker dessutom. Jag blir lite illa till mods…

Laserdome däremot. Det kan vara min grej. Jag har provat en gång förut och jag hade hur kul som helst. Sköt allt och alla oavsett vilket lag de var i. Mina nerver var så hårt anspända att avtryckarfingret gick som en symaskinsnål i full fart fram och tillbaka över avtryckaren. Svetten skvätte och ögonen stod som bristningsfärdiga ballonger ur huvudet på mig. Jag gissar att jag såg rätt galen ut. Jag var rätt galen. Kände adrenalinet pumpa och såg mitt hjärta slå rätt genom väst och allt i upphetsningen. Det tog flera dagar att komma ner i normal nivå igen.

Nu sitter jag här och begrundar min dag.

Det var rätt mycket att göra. Hela huvudet fullt av jobb, jobb, jobb. Och så det där lilla ögonkastet på anslagstavlan som fick min uttråkade hjärna att beordra tokaktion. ”Skriv på linjen där” sa hjärnan till handen. Och då gjorde den det.

Oj.

3 thoughts on “Lite impulsiv kanske…

  1. Carina D skriver:

    Ha, ha, känner SÅ igen mig! Men impulsbesluten brukar kunna vara de bästa. 🙂 Afrikansk dans låter som en sån där grej man nog troligen skulle ångra om man INTE gjorde den. bara för att ha gjort den.Laserdome har jag också testat en gång. Vet precis vad du menar… Mina polare gav det till mig innan jag flyttade, och ändå VET de hur tävlingsinriktad jag är! Jo, kände mig nästan som något slags Terminator… men kul är det ju! Ha så skoj! 😀

  2. Helén skriver:

    Hihi du kanske blir helt tagen av dansen och köper ett ett årskort på afrikansk dans…Man ska aldrig säga aldrig…vi ses på dansen.. 🙂

Kommentera

