Måndag, måndag, måndag…

Vanlig måndag igen.

Försökte ladda upp några bilder för att visa hur fantastiskt det var i Härjedalen.

Dessvärre vill inte bloggsidan samma sak som jag vill. Så nu ger jag upp det projektet.

För tillfället.

Tänk så fort en semestervecka kan gå. Och hur fort den passerar bak i minnesarkivet och ”allt” bara är som vanligt igen… I dag var det en vanlig dag på jobbet. Igen. Ingenting har hänt under veckan jag var borta. Eller så har jag en usel rapportör. Det kan vara så faktiskt.

Å andra sidan brukar det inte hända så värst mycket en vanlig vecka på jobbet. Inga nyanställningar och inga avsked. Det brukar det inte vara, men man vet aldrig… Det är ju dåliga tider och så. Ingen har heller sagt upp sig. Det brukar det inte heller vara, men sådant kan hända. I dessa tider så vette sjutton… Låt oss säga så här: Jag hade inte blivit förvånad.

Men nu blev jag just inte förvånad över någonting. Ingenting verkar ha hänt. Utom att det kommit upp en lapp om att vi kan få prova på ”Afrikansk dans” och det kanske man borde göra. Borde man det? Även om man saknar takt? Njaaaeeeeee…. Det vette sjutton. Jag säger definitivt kanske och sover på saken.

Det är i alla fall mycket att göra på jobbet och det är skönt. Dagarna går fort. Kvällarna också. Tjoff bara – så är det helg!

På fredag skall jag på teater. ”Stolthet och fördom”. Brorsonen O skall passa barnen. Smäckjobb – för de kommer att vara på disco halva tiden. Kanske att maken och jag träffas på stan och tar en drink innan vi låter oss kultiveras i teatersalongen. Det vore trevligt. Att ”gå ut och ta en drink” är ett himla trevligt sätt att fördriva en stund. Ett av mina absolut favorittidsfördriv faktiskt. Det händer inte så ofta.

Nu skall jag i och för sig ut på lördag också. Tror jag… Vi bestämde i julas att träffas och ”ta en drink” och snacka gamla tider. Jag och några polare från förr. Fast nu vet jag inte hur det blir längre… Någon vill träffas på annat ställe, någon vill bjuda med några fler och någon vill att vi skall äta middag. Plötsligt har den här enkla träffen förvandlats till ett projekt. Och det skall tyckas och diskuteras och mailas och ringas och kollas och enas och … ja inte vet jag…

Jag gillade när den var på ”skall-vi-ses-och-ta-en-drink?”-stadiet.

Nåväl. Det projektet har eget liv nu och jag känner att jag inte längre riktigt har med det att göra. Det blir säkert bra.

Vi snackar långresa i familjen. Vi planerar ju en sådan till sommaren 2010. Det är inte i morgon direkt det… Det har beslutats att vi inte kommer att ha råd med någon utlandsresa i sommar. I alla fall ingen lång. Möjligtvis en liiiiiiiten snabb visit över till Island för att hälsa på tjocka släkten. Det skall ordnas värsta tabberaset där och det känns så trist om vi inte kan vara med. Men det kan vi inte. Fast kanske lite…

Sedan blir det inte någon skidresa nästa år heller. Det har vi inte råd med. Inte om vi skall på långresa. Kanske att vi istället firar jul på en skidort. Julen kommer ju liksom oavsett om vi skall på långresa eller inte, så då kan vi kanske använda den till något annat än gran, gröt och högvis med klappar. Till några dagars skidåkning till exempel. Då avstår vi ju, men inte alls på det där tråkiga sättet.

Nu skall jag kolla hur det funkar med Transibiriska järnvägen. Kanske att den är ett alternativ för oss.

En vanlig måndag kan ju bli nästan hur härlig som helst om man fokuserar på rätt saker. Det är trots allt tur att vi har dessa vanliga måndagar emellanåt. Det är skönt med ”vanliga” dagar.

Kommentera

