Upprättelse

Något hände som fick mig att gå i taket fullständigt.

Jag kände mig djupt indignerad och förorättad. Förbannad helt enkelt. Det var över en månad sedan, nästan två, så det borde ju rimligtvis ha blåst över nu. Men det hade det ju inte. Trots ändlöst ältande och långa, tröttsamma tirader där jag både svor och for ut med elaka utsagor som kanske är alldeles grundlösa. Men å andra sidan kanske inte helt.

Vid minst två tillfällen den senaste veckan har jag återigen haft anledning att beöra ämnet. Ingen har låtit sig luras att jag lagt det bakom mig och gått vidare. Undrar om det var falsett-rösten eller fradgan i mungipan som avslöjade mig….

Så idag kom den förlösande faktorn. Allt klarades upp och solen bröt fram bakom molnen. Trots att min röst skälvde och nackhåren reste sig, så kände jag en enorm lättnad. NU kan jag släppa denna irritationshärd och verkligen gå vidare.

Tack.

Godnatt.

2 thoughts on “Upprättelse

  1. chj skriver:

    Gläder mig att du kan dra till fjälls utan att ha det att dra på//pa

  2. Pux skriver:

    Jo. Synd att du inte hänger med. Ta bussen upp om du piggar på dig. Kram.

Kommentera

