Skräcken kommer krypande

I morgon måste jag sluta snika mig med lånedator. Lämna tillbaka. Tacka för lånet. Och gå hem till ett datordött hus… Inte kommer det att bli någon dator denna veckan heller eftersom maken ju drar till fjälls på torsdag.

Hujedamej vad hemskt det känns. Ingen facebook och ingen blogg. Ingen mail och ingen koll på killarnas fotbollsklubb. Eller jo förresten – fotbollsklubbens sida är det ju jag som uppdaterar så är jag datorlös så händer det ju inte så himla mycket där.

Roligast är fortfarande facebooken. Jag vet att jag borde ha tröttnat vid det här laget men det har jag inte. Datorn står alltid på och lite då och då kastar jag en blick på den. Rätt vad det är är det någon som kommenterat något och lusten att kommentera tillbaka är kittlande.

Tjöt-funktionen på facebooken har också blivit något av en favorit. Stod här och lagade mat häromdagen och såg att två jobbkompisar var ute på ”booken”. Kunde inte låta bli att heja på dem. Hade sedan två minikonversationer med dem medan grytorna puttrade på spisen. Och de satt framför sina datorer på jobbet och slet.

Maken har varit iväg några gånger och kollat datorer åt hushållet men dessvärre kommit hem tomhänt. Dels frustrerad över svårigheterna i att jämföra paket dessutom gravt irriterad över den stora okunskap personalen i dessa varuhus ofta så oförblommerat uppvisar.

Nu är sötebrödsdagarna över. Julklapparna är utdelade och ingen enda av dem innehöll en dator. Mellandagarna har rullat förbi, nyåret sprakade iväg och sedan lade sig ju isarna och vi fick just ingenting gjort. Mer än lite friluftsliv då. Och det blir det ju ingen dator av. Det kändes oviktigt just då.

Men nu….

Vad skall jag ta mig till!

 

2 thoughts on “Skräcken kommer krypande

  1. Anonym skriver:

    Eftersom ”facebooksentusiasten” Ella inte har tålamod nog tvingas jag att sköta hennes korr. på facebook. Eftersom jag själv inte är ngt vidare på den biten ber jag om skriftlig info. så vi kan sitta i lugn och ro och meddela oss me omvärlden.Har lyckats få iväg ett gott nytt år till sara och dessutom fått svar men den vidare korrespondensen har strandat. Emmellertid kan jag meddela att Thor är på väg till Ouckland ( hur f:n stavas det) för att skaffa sig ett seglarjobb. Avundsvärda grabb.//pa

  2. Helén skriver:

    Miss U 😦

Kommentera

