Nyårslistor

10 saker jag inte behöver 2009

  1. Ungar med löss
  2. Halsfluss
  3. Bortglömda biblioteksböcker
  4. Sämre syn
  5. Stora reparationer på bilen
  6. Kall sommar
  7. Ett evigt pågående tjat om den ekonomiska kris vi anses befinna oss i
  8. Idol, Let’s dance, Let’s dance on ice, Let’s bonde möta fru och fru träffa hund och hund äta katt  och så vidare i alla oändlighet. Let’s not körslag heller…
  9. Surströmming. Och pga dem inte heller Mamma Scans köttbullar
  10. Usla ursäkter till att inte träna

10 saker jag behöver 2009

  1. Solvarma klippor att lägga min vinterbleka, frusna kropp mot. Åtminstone några veckor.
  2. Snygga, sköna jeans. (Gärna inköpta i New York)
  3. En liten nätt tipsvinst så att vi har råd med en utlandssemester även denna sommar. Det är så lååååååångt till sommaren 2010 och kina-resan.
  4. Ett vackert, maffigt konstverk till väggen i vardagsrummet.
  5. Kontinuitet i de goda vanor som grundlagts under de senaste åren, såsom bokklubben ”bokklubb” och dess (förhoppningsvis) årliga litterära resa, vinprovningarna och faktiskt också fixardagarna.
  6. En frisör som kallar mig med jämna intervaller så att jag inte 45 av årets 52 veckor ser ut som ett skatbo i huvudet
  7. … Nä, jag kommer inte på mer jag behöver…

… det skulle vara de gamla klassikerna ”Fred på jorden” ”Mat till alla hungriga” ”Godhet i alla styggingar” ”Knäckta näsben på alla snyggingar…” och annat trams som naturligtvis skulle vara fint och bra på alla sätt.

Utom de knäckta näsbenen förstås. Jag bara skojade lite där för att det rimmade så fint.

Jag funderar vidare.

2 thoughts on “Nyårslistor

  1. ren8 skriver:

    håller med…på varenda punktjävel

Kommentera

