Annanda’n

Det har ätits i hushållet. Mycket.

I dag stekte maken amerikanska pannkakor till brunch och nu är gränsen med råge nådd. Enough is enough. No more. Nein danke.

Problemet är bara att det finns fullt med knäck och chokladkolor kvar. Och större delen av de 2 kg toblerone som vanns på Liseberg da’n före da’n. Och polkagrisar och geléhallon. Sönerna har resolut burit bort godiset från godisbordet och förkunnat att det läskar dem för mycket nu när godisförbudet trätt i kraft igen.

Hur mycket för mycket jag än ätit tycks det ändå alltid möjligt att trycka i sig en liten gotta till. Trots att risken för illamående är akut överhängande. Det är nästan inte ens gott. Snarare en tvångshandling att stoppa in ännu en liten kola i munnen.

En jobbkompis påstår att så länge magen är mindre än brösten är det lugnt. Så då är det ju inte alls lugnt! Plötsligt förstår jag varför många kvinnor ser sig nödgade att fylla tuttarna med silikon – de vill hålla sig på rätt sida om fettgränsen. Jag har alltid trott att det varit något utseendefixerat, objektifieringsproblem, men inser nu att så inte alls är fallet.

Kanske är det lättare att förstora brösten än att följa någon sinnesjuk diet där man bara får äta ett salladsblad om dagen. Det är i alla fall definitivt lättare än att motionera. Så känns det i alla fall just nu när jag precis tryckt i mig ännu en polkagris ovanpå de amerikanska pancakesen. Däst.

Nu skall jag gå och borsta tänderna innan de ruttnar och faller ut. kanske blir det en promenad i det vackra frostlandskapet lite senare. Kanske…

One thought on “Annanda’n

  1. chj skriver:

    Kära PuxI din omedelbara närhet finns det avnämare för för mycket godis- i synnerhet som denna ”närvaro” glömde att förse sig med den redan ERHÅLLNA Tobleronen. Tänk så galet det kan bli!!Att profilen,( för fantasifulla människor, kunde ge upphov till, och hopp om hrm ,du vet vad jag menar) var en aning avrundad nedanför den väl avvägda bysten, är verkligen ingen anledning att avsäga sig ngt av livets goda!! NEJ, tvärtutimot skulle jag villa påstå. Njut av det goda – snart kommer det sämre tider – ( talesätt från de djupa skogarna norr om TJÖRN )// pa

Kommentera

