Tröstlöst…

… att försöka få ett ärende avhandlat snabbt och effektivt på posten. Nu finns ju inte den längre men gissa var den gamla postpersonalen kan återfinnas?

… ring försäkringskassan. ”Du är nu placerad på plats 48 i kön” ….. ….. ….. pling ….. ….. ……. ….. ”Du är nu placerad på plats … 48 i kön” …. …. …… …. .. pliing…. …. …. ”Du är nu placerad på … … …plats nr 48 i kön” … .. …..

…. besök ett apotek. Ta en kölapp. Läs apotekets jätteskojiga tidning…. Du är på plats nr 48 i kön. Så står du äntligen där, räcker glatt fram ditt recept till farmacepten (ber om ursäkt för ev. felstavning där) och tror i ett ögonblick av fullständig förvirring att du snart skall vara därifrån med din lilla medicin i en påse. Ha! Först skall farmacepten hasa runt och dra ut lite sneda lådor i den gigantiska lådhurtsen, sedan försvinna bakom den (för att vadå, koka ihop brygden?), sedan återvända till dig med medikamenterna nedstoppade i sina förpackningar för att omedelbart packa upp dem och på ett oerhört konstfullt vis applicera klisteretiketter på samtliga burkar och tuber medan hon/han läser högt innantill för dig – Då tar du en sådan här morgon och kväll, en timme innan du äter… (precis som det står på etiketten som just klistrats på, samt i instruktionen som medföljer)? De säger det alltid med ett lite frågande tonfall som om man skulle säga: – Nej! Jag är inte här för att hämta någon medicin bara för att göra slut på den! Efter den här väntan?! Är du galen, jag skall spara den till mina barnbarn…

… ställ dig i en bankomatkö. Gärna en kort med kanske bara två till tre personer i. Du kan ge dig sjutton på att de fåtaliga framför dig inte kan ta ut sina pengar om de inte först tar ut en upplysning på hur stort belopp de har på sitt konto. Sedan tar de gärna ut i två omgångar för att – jag vet inte… för att få hundralappar?

… checka in bagage. En väska på bandet, en i kabinen, visa passet och biljetten, få ditt boardingkort. Det skulle kunna gå så himla snabbt och enkelt. Men det gör det inte. Trots att de har datorer, allt är förbeställt och betalt, bagagebandet har en inbyggd våg som på en bråkdels sekund avslöjar ev. övervikt… Postpersonalen har nästlat sig in här också.

Det är tur att man inte har bråttom.

 

5 thoughts on “Tröstlöst…

  1. Jenny skriver:

    HIhihi… du har verkligen rätt!! Jag har mest råkat ut för de slöa människorna på Apoteket.. =) Jag ringde till försäkringskassan häromdagen o det var ingen kö!! Jag kom av mig totalt när de svarade på en gång.. Så ibland händer det =)

  2. Carina skriver:

    Jag ler igenkännande när jag läser ditt inlägg. Det stämmer precis!!! 🙂

  3. Helén skriver:

    Skönt att utagera detta MEN så tidigt på morgonen…..Passa på och SOV istället 🙂

  4. Pux skriver:

    Här sovs inte – här vabbas! Ett ypperligt tillfälle att frossa i bloggtid. Fast nu skall jag ut och gödsla gräsmattan så var det lilla roliga över…

  5. Helén skriver:

    Hihi INNE samtidigt igen 🙂 detta är nästan som att chatta :-)Ja du det är ett tufft liv med sjuka barn… SÅ synd att gränsen för VAB går vid 12!??

Kommentera

