Eftertankens kranka blekhet…

Den första bloggen skrev jag strax efter att jag deltagit i Lindholmsstafetten i september förra året. Jag var euforisk – dels för att det var kul men framförallt för att jag lyckats involvera halva släkten. Vi får se hur det blir i år…

Jag har aldrig haft någon avsikt med bloggen, men visst var det intressant när Gais-klacken gick i taket efter min blogg om deras uppförande på matcherna. Gör de inte annat än sitter hemma och googlar på ”Gais” hela dagarna? Man undrar ju…

Ju mer jag skrivit desto mer har jag börjat fundera på innehållet. Dessutom funderar jag rätt mycket på gränsdragning. Hur mycket kan man säga utan att ha utelämnat någon? Min familj skall ju inte behöva lida för att jag tycker att det är roligt att blogga. Hur skall jag kunna skriva om mig utan att de dras med? Lever man i en familj så är det väldigt lite ”jag” och väldigt mycket ”vi” i olika konstellationer. 

Inför mitt nästkommande år som bloggare har jag för avsikt att bli lite mer intressant. Kanske berättar jag lite om mitt sexliv, men hänvisar då till maken som ”han-som-inte-får-nämnas-vid-namn” för då tror alla att jag har en affär med Voldemort, och maken behöver inte känna sig utpekad på något sätt.

Kanske att jag uttrycker sympatier med minoritetspartier typ Fi. Finns de fortfarande förresten? Heja Fi! kanske jag utropar helt plötsligt… Helt omöjligt är det inte.

Möjligen kommer jag att erkänna att jag är en transa-versus, dvs en kvinna som gillar att klä sig i manskläder. Kanske att alla omkring mig tror att det är helt vanliga jeans och t-shirtar jag har på mig när det i själva verket är byxor och tröjor för män!

…fast hur skall det då gå med mitt modebloggande? Vi får se vad ni säger om kilten.

Är tiden mogen att börja rota i jobbrelaterade härvor: VEM tog kaffe INNAN det hade runnit klart och därmed förvandlade hela kaffemaskinen till ett katastrofområde – VEM?!  Vems är fossilerna i kylen och varför – VARFÖR FÅR VI INGEN STORBILDS-TV TILL LOUNGEN? OS börjar ju nu…

Inget ämne är för brännbart. Peka på elden så kommer jag med bensin.

Ha en skön fredag kväll. Det tänker jag ha.

Kommentera

