Plymouth-bröderna…

Jag har av polar’n just fått veta att det finns ett gäng som kallar sig ”Plymouth-bröderna”, och att en fraktion av dem häckar här på Gröna ön! Visst låter det intressant?!

Alla sekter och -ismer utövar en rent sjuk lockelse på mig. Inte så att jag vill gå med i dem, men jag vill veta allt. Kläder, mat, regler, varför gör de som de gör och hur motiverar de sig att fortsätta göra som de gör när det uppenbarligen är både tråkigt och förnedrande?

Nu vet jag ju inte om ”Plymouth-bröderna” har det tråkigt och förnedrande, men av de få upplysningar jag hittills tagit del så verkar det så. Big time…

Nåväl – jag måste ut i cyberrymden och söka fakta. Inom snart kommer jag att redovisa mina fynd här. Om det visar sig att dessa bröder är tillräckligt aparta för att vara intressant.

Till dess – ha det.

4 thoughts on “Plymouth-bröderna…

  1. Mysan skriver:

    De vet inte om något annat o de flesta vill heller inget veta. De som bryter sig ur sekten förlorar hela sin släkt då de inte kan umgås med ”orena”.Jag säger bara: Stackars barn som inte får umgås med andra, egen skola gör isoleringen total.

  2. Leo Beata skriver:

    Dom finns i Småland…

  3. r18 skriver:

    ca 15 familjer i gbg, för att förhindra inavel kallar de in utländska medlemmar för utavel

  4. Carina skriver:

    Jag är lite som du där, jag vill också genast veta allt. Var, när, hur och varför borde vara våra deviser. 🙂

Kommentera

