Skottland

Vi sitter och bläddrar i reseböcker om Skottland men kan inte riktigt bestämma oss för vart vi vill. Vad tipsar ni om ni som varit där?

Vi vill gärna ha bra tips på billigt och bra boende passande för hel familj. Har sökt på hostels och B&B:s men inte riktigt hittat något fantastiskt. Eller jo, några fantastiska har vi förstås hittat men de har varit antingen svindyra eller totalt överbokade hela sommaren.

Vi skall vara där i 10 dagar i juli och landar i Glasgow. Funderar på att ta bussen till Edinborough direkt och tillbringa 3 dagar där.

Sedan blir det nog västkusten resten av tiden, men oklart vart. Oban? Isley of Skye? Mull? Arran? Tiree? I don’t know!

Help!

2 thoughts on “Skottland

  1. Carina D skriver:

    Låter som en kul resa! Jag bor i Glasgow så hoppas jag kan ge några insidertips. Emaila gärna, det kanske är lättare… Men lite kort; Om det funkar med hostels i Glasgow så kan jag rekommendera Bunkum Hostel i West End. Det är mysigaste delen av stan och de är billiga. Eller Euro Hostel mitt i smeten. Kolla gärna här http://www.hostelbook…&day=26&month=6&year=2008 men se upp för Blue Skye Hostel! Det är det skitigaste ställe jag nånsin besökt! Vet inte så mycket om övernattning i Edinburgh eftersom jag bara sovit hos vänner eller åkt hem samma dag. Ska ni till östsidan sedan; oj, oj, vart som helst är oslagbart vackert. Personligen gillar jag det mer dramatiska landskap man får i Lochaber, Kintail och Isle of Skye, men Oban är jättemysigt med berg, hav, öar, slott, distilleri… Arran är charmigt för det är som ett litet Skottland i miniatyr, du har allt från sandstränder till berg. Fast havet är kallt förstås… Det är svårt att hitta boende nu över huvud taget eftersom det är högsäsong, men det lönar sig att emaila flera B&B och kolla. Några bra sajter för boende är: http://www.scottishac… och http://www.hostel-sco… De har hjälpt mig flera gånger. Som sagt, emaila gärna om du har lust. Trevlig resa! Och Välkommen. ;o)

  2. Shakespears skriver:

    10000000 tack för alla tips! Jag skall genast visa maken så att vi kan fortsätta planera.

Kommentera

