Dax att bli lite intellektuell igen

Nu får det räcka med kläd- och shoppingsnack! Jag känner inte igen mig.

Kan dock inte få ur huvudet att jag verkligen måste gå och klippa mig. Ser helt bedrövlig ut i håret. Som en gravt deprimerad skurmopp. Men det är ju så tråååååååkigt hos frisören. Jag vill bara läsa skvallertidningar i lugn och ro, men de envetnas med att tala till mig. Förmodligen har de redan läst alla blaskorna själva hundratals gånger i väntan på kunderna, och när jag då dimper ner så hugger de direkt.

Jag vet aldrig vad jag vill heller. Jag vill ju inte ens vara där så redan den biten är lite hämmande. Sedan blir det värre när de blött ner mina futtiga stackars strån så att de klibbar runt ansiktet som genast ser groteskt uppsvullet och degigt ut. Att tala i de lägena är inte min uppfattning om ”trevligt”. Varför tar de inte helt enkelt bort speglarna i salongen om de vill tala med sina kunder? Nog måste man väl kunna lita på att de kan fixa frisyren utan att man håller kollen på dem hela tiden.

Oj vad ointellektuellt det blev…

Skit också. Och nu börjar andra halvleken i fotbollen.

Egentligen borde jag läsa ut bokcirkelboken – Den tionde kretsen – för det är cirkelmöte igen på onsdag kväll. Boken är helt ok. Och jag hinner läsa klart den i morgon. Jag har mitt nästa boktips klart redan och jag ser mycket fram emot att få delge de andra det. Men jag tänker inte skvallra här innan, ni får ge er till tåls.

I morgon skall jag vara lite intellektuell. Kanske. Åtminstone skall jag berätta vad jag tycker om ”Den tionde kretsen” så kan ni kolla om jag ändrar mig efter att jag hört de andras betyg. Sådant är kul. Hur påverkbar är jag?

Jag får helt enkelt lämna er här, jag vil ju gärna poppa några popcorn till matchen.

2 thoughts on “Dax att bli lite intellektuell igen

  1. Helén skriver:

    Skönheten kommer innifrån, speglar eller inte 🙂

  2. Syster skriver:

    … men min insida syns inte heller i speglarna… tack o lov! Får genast visioner om hur man ser ut hudlös. Urrrk!

Kommentera

