Dax för sofistikerade klädråd från ert modeorakel!

Jag är så nöjd!

Svärmodern sydde en tunika/kort klänning/lång skjorta till mig. Tyget är ett supertunt, präglat svart sidentyg som hon fick av sin son (min man alltså) för många herrans år sedan då han luffat runt i asien.

Det här tyget har legat där i hennes gömmor och pockat på uppmärksamhet men hon har aldrig kommit på något lämpligt. Eller jo, en gång – hon sydde en väst till sonen då han gifte sig (med mig) för tio år sedan. Men det var mycket tyg kvar.

Så kom då det här modet med de långa tunikorna och inspirationen drabbade henne. Vi diskuterade och kom fram till en modell som vi båda gillar. Kort holkärm, ganska bred ringning, tre – eller är det fyra? – volanger. Den når ner till strax ovanför knäna.

För att bryta upp det svarta kantade hon halsringningen och samtliga volanger med en lindblomsgrön sidenkant. Ohh så piffigt! Inte nog med det – hon har sytt en stor Mimmi Pigg-rosett att fästa i ryggen också! Kan ni visualisera detta? Fantastico.

Jag inhandlade ett par svarta tights/leggings att ha till. Det kändes inte så bra. Köpte ett par till, lite kortare med en spetskant. Naeeeeej… fortfarande inte så bra.

I dag hittade jag ett par helt galet psykedeliska leggings i lindblomsgrönt, skärt, brunt, vitt och svart. Dessutom högglansiga! Min lycka är gjord. Hade ni problem att visualisera sist jag bad er så är det inte ens någon idé att ni försöker nu.

Jag skall lägga in en bild på kläderna här på sidan så att ni kan häpna över kombinationen. Det skall bli jätteroligt att prova.

Jag har dessutom köpt en lindblomsgrön ögonskugga och två ultraglittriga armringar på stena-båten häromsistens.

Victoria Beckham eat your heart out!

One thought on “Dax för sofistikerade klädråd från ert modeorakel!

  1. Mumin_Trollet skriver:

    Det låter verkligen snyggt,väntar med spänning på bilden=)

Kommentera

