Bolldyslexin värre än förmodat

Göta Petter! Tänk att ett spel som ser så löjeväckande simpelt ut kan vara så obegripligt när man är mitt i det. Om man lider av bolldyslexi alltså. För de andra verkade det gå bra, men jag… Jag vet inte vad jag skall säga, att kalla min insats patetisk är långt ifrån sanningsenlig. Min insats var i bästa fall enbart meningslös, men förmodligen mer förödande än så.

Upp på topp! Backen… kanten, mitten… Toppen – av vaddå? Backen, är det i linje med målvakten eller? Hur långt från längst bak får/bör man vara? Vänsterkanten, jamen, vilken vänster? Jag har svårt med höger och vänster också om jag nu ändå skall erkänna alla mina tillkortakommanden, men jag vet att det finns två olika vänster beroende på åt vilket håll man har ryggen – eller hur?

Jag får åtminstone lära mig termenologin innan nästa match, mitt planlösa virrande upp och ner och fram och tillbaka på planen fick mig att framstå som till och med mer fotbollsidiot än vad jag egentligen är. Om det är möjligt…

Vi förlorade med 6-3. Eller var det 5-3? Jag känner mig delvis ansvarig för nederlaget, men frågan är om jag kan ha ens så mycket inverkan på en fotbollsmatch att jag kan påverka den i någon riktning över huvud taget. Fan vet.

One thought on “Bolldyslexin värre än förmodat

  1. Helén skriver:

    Men du…Kanske dags att blogga om alla dina kvaliteter nu 🙂

Kommentera

