Det är väl ingen konst att shoppa?!

Det gäller bara att skaffa sig en polare med åsikter och förmågan att haspla ur sig dem fort, scannerblick, en fet kaffe innanför västen och en välfylld plånbok. Sedan kan det gå hur som helst. Antingen hittar man något eller så gör man inte det.

Idag kom jag över ett par svarta thigts (leggings? tjocka kalasbyxor utan fötter? långkalsonger?). Två vita t-shirtar, en svart t-shirt, en tunika/klänning, ett par svarta skor och tolv vinglas på ”special-offer”. Massor med kassar.

Det fanns mer kläder jag inte ville ha än tvärtom och det känns lite skönt på något sätt. Jag minns en tid då jag ville ha nästan allt, och lyckades frammana en fantasibild av mig själv iklädd dessa kläder med ett fantastiskt resultat. Det blev alltid så himla deppigt i omklädningsbåset när verkligheten smaskade till. Tjoff bara.

Nu vet jag precis hur jag ser ut, vilka kläder jag anser mig passa i, vilken storlek dessa bör ha och behöver således inte prova alls. Den framande bilden stämmer på pricken med det färdiga resultatet. Ett roligare och framförallt mycket effektivare sätt att handla på. Omklädningsbås är bara för amatörer och människor utan självinsikt.

Jag körde en liten modeshow för mig själv här hemma då jag packade upp ur kassarna. Det som fick mig att se bäst ut var alldeles avgjord vinglaset. Jag blev så inspirerad att jag var tvungen att tappa upp ett skumbad, fylla på vinglaset och sjunka ner i värmen för att se hur jag tog mig ut. Häpnadsväckande – jag såg ut precis som en reklamannons för ett dyrt spa. Efter fjärde glaset…

Godnatt.

One thought on “Det är väl ingen konst att shoppa?!

  1. ren8 skriver:

    Jag är mäkta förvånad…vilken proffsstil, vår scanningförmåga var megaeffektiv(2 timmar/gbg city)nästa löning : då äger vi allum…

Kommentera

