Stolar. Och andra önskemål…

också från bolia.comVegas från bolia

Oh yes, nu börjas det. Sökandet efter stolar till det nya, fina bordet. Sjuanstolarna är ju för all del väldigt snygga. De passar ju perfekt till bordet också. Problemet är bara att jag inte vill ha dem. Det känns alltför förutsägbart  med superelipsen och sjuanstolarna. För färdigt.

Så vad blir det…

Vad tror ni om dessa förslag? Den grå heter ETC och är tillverkad i acryl och krom. Finns i flera olika färger, men denna gillar vi bäst.

Den röda, min favorit för dagen, heter Vegas. Den finns också i flera färger, men ohhh den är läcker i den feta, röda lacken – eller hur?

Båda stolarna finns hos Bolia.com. Vi har bara sett dem på nätet än så länge, så hur de ser ut i verkligheten vet jag inte. Inte heller hur sköna de är att sitta i. Jag hoppas att vi hinner gå till visningsrummet innan bordet kommer. Det skulle vara trevligt att få matrummet komplett i ett svep.

Sedan en tid tillbaka har vi letat förvaring till hallen också. Vi har en fin möbel där, en rödlackad hallmöbel som heter Uptown. Jag gillar den,  men den rymmer inte sådär värst jätte-jättemycket.

Uptown från mio

Så, hallen behöver kompletteras med en stor byrå, eller ett skåp, där samtliga familjemedlemmar kan förvara mössor, vantar, tjocka sockor, ollar och halsdukar. Men var skall jag hitta denna kompletterande möbel – förslag? Jag har surfat runt i cyberrymden i några månader nu utan att hitta en enda möbel jag vill ha. Inte ens på de svindyra designsajterna (vilket iofs är en lättnad).

Jag vet inte om maken och jag är ovanligt svåra att tillfredställa vad gäller möbler och inredning, men det känns som om jag levt i ett konstant letande det senaste decenniet. Aldrig att jag tänkt ”Åh, jag skall köpa en ny lampa” och sedan satt mig i bilen och åkt ner till Ikea och sedan varit hemma igen ett par timmar senare med en lampa (och en påse värmeljus, nya kulor till granen och bokhyllan Billy). Det händer inte mig…

Här är det mer: Oh, skulle behöva en ny lampa. Inte en sån. Inte en sån heller. Definitivt inte en sån.

Fem år senare kanske det finns en lampa. Men bara kanske. Så’na är vi.

Nu kom sonen hem från simträningen så nu måste jag gå. Har ni bra inredningstips så berätta gärna om dem för mig. Ha det gott!

6 thoughts on “Stolar. Och andra önskemål…

  1. CHJ skriver:

    Kräsen vill jag kalla Dig- men naturligtvis smakfull. De egenskaperna brukar gå hand i hand.Vet dock inte om jag klär i rött . apropos stolarna. Fast – andra sidan– allting kl… osv.

  2. Puck skriver:

    Jo, så är det nog. Så du röstar, efter moget övervägande förstås, på den röda stolen då?

  3. Aylala skriver:

    Ge mig den röda stolen! Och tre av hans kompisar. Tack.Jag är likadan. Jag behöver en lampa till hallen. Faktum är att jag nog behövt en lampa till hallen de senaste…ja jävlar, undrar om jag nånsin haft nån bra lampa. Allvarliga saker det där. Lampor. Och tavlor.Min mamma höll på att avlida (eller avrätta?) när vi häromveckan var och inredningsshoppade och jag inte kunde hitta precis den papperskorg jag vill ha till badrummet. Det måste vara RÄTT. :-DSorry. Det här hjälpte naturligtvis inte dig alls.

  4. Puck skriver:

    Jo, det gjorde det faktiskt! Det är så skönt att höra att det finns andra ”besvärliga” inrednings-wannabe´s”. Sådana som alltid säger ”njaaaeeeä” när närstående och goda vänner kommer med goda tips och idéer. Det schyssta med den röda, fina stolen är att den är inte alls så särskilt dyr! Himla fin är den. Man blir väldigt glad av den.

  5. ren8 skriver:

    Tycker ni ska matcha de snygga marimekkogröna gardinerna med de gröna delfy-stolarna från Mio möbler. De röda ovan tar jag!

  6. REN8 skriver:

    LINNARP RÖD FRÅN ikea TILL HALLEN. Jag vill gå runt magasinsgatan nån dag efter jobbet o titta i inredningsaffärer, ska du me?

Kommentera

