Ja eller nej

Mitt tålamod är inte. Det är möjligt att det har varit, men det måste varit väldigt länge sedan. Nu är det bara två lägen som gäller – agera/agera inte.

Det går mig lite på nerverna när det velas omkring mig.

– Jooo, jag funderar på att ev. kanske bli tränare för 01-orna…

– Jaha. Skall du det då?

– …aaaheöhh, funderar…

– Vad är det att fundera över? Kan du eller kan du inte? Ja eller nej? Finns det något jag kan göra för att hjälpa dig fatta beslutet? Jag roddar föräldrargruppen och informationen. Jag kan fixa fram en assisterande tränare också – vill du ha det?

– ….öhhh…. ?

Jag börjar nästan hyperventilera bara av att återberätta detta. Här är ett gott råd: Börja inte snacka förrän ni har bestämt er! Ok?

Häromdagen bloggade jag om OS i Kina. Insåg då att jag kände starkt för en bojkott. Inget mesigt ”vi-skippar-invigningen”-trams, nej, raka puckar och tydliga signaler – Inga mänskliga rättigheter – inget OS. För att citera en känds schlagersångerska ”Hur svårt kan det va?”

Undrar just hur det skulle gå om de skickade mig för att medla någonstans…

-Jaha… Du säger att det är ditt land? Och du anser att det är ditt? Eller? Ok, då delar vi rakt av – hur många kvadrat snackar vi om här? 50/50 på millimetern. Tjafsar ni drar jag av från er andel och ger till den andre!

-Biddelbaddel, biddelbaddel! Där rök sydkusten för din del! Var det något mer du hade på hjärtat? Nä, tänkte väl det.

Är jag radikal? Det låter inget vidare… Jag tror att jag kanske inte riktigt vill vara det… Vad tycker du?

 

 

Kommentera

