Jabbadabbadoooooooo!

Äntligen!

Kolla! Man tror knappt att det är sant. Bordet… Vi har köpt det. Just nu idag för bara några minuter sedan så ”vann” vi auktionen om ett 240 cm långt, nylackat, 5-bent Bruno Mathson Superellips-bord. För under 9.000:-!! Det står visserligen i huvudstaden, men va faaan… petitesser.

Jag är så glad att jag får tårar i ögonen. Det är ögonblick som dessa som etsar sig in i hjärtat hos en sann materialist som jag. Nu visualiserar jag bordet i dess rätta miljö – dvs min matsal – med min familj och mina vänner runt det. Snygg dukning, en stilig  bukett mörkröda gerberas i en tjusig vas i mitten.

…. men vad sitter denna familj och dessa vänner på? Golvet?!

Vi har ju inga stolar ju…

Oj då.

Nu tänker jag bara på bordet, familjen, vännerna, gerberorna och stolarna som inom en snar framtid kommer att finnas där. Oh så fiiiiiiiint!

Skål!

 

2 thoughts on “Jabbadabbadoooooooo!

  1. CHJ skriver:

    Grattis!!

  2. Helén skriver:

    GRATTIS!!! ser fram en ”härlig” vinprovning” vid ditt fina bord även om det skulle innbära att man får sitta på golvet…

Kommentera

