Extremt narcissistisk gnällblogg

Om mig är det syndast i hela världen. Jag har ont i ryggen från morgon till kväll och det verkar inte som om min plan på att ignorera bort det kommer att funka. Inte nog med att jag är förlamad i ryggen, jag är förlamad i handlingen också! Annars hade jag ju kunnat söka någon sorts hjälp för att bli av med åkomman. Men nej. Kanske är jag rädd att de inte skall hitta något fel på min rygg utan antyda att jag är hypokondriker. Det är ju inte alls lika stoiskt som att vara martyr.

Jag har utvecklat ett helt nytt rörelsemönster för att ta mig i och ur bilen, för att resa mig från en stol, för att få på mig skorna. Jag är verkligen less på det här med skorna! Hade det inte varit för att det verkar högst sannolikt att jag skulle fastna med fötterna mellan pedalerna när jag kör bil så skulle  jag överge hela skogrejen och köra med Foppa-tofflor året runt. Det skulle förmodligen inte förvåna någon om min ”stil” changserade från intetsägande till löjeväckande. Och det bara för att jag tror att jag har ont  i ryggen.

Nu skall jag ta tag i det här. Nu. Måste bara ta reda på vad det är för skillnad på en kiropraktor, en naprapat och en osteopat. Det kanske rentutav finns fler alternativ. Tips någon?

One thought on “Extremt narcissistisk gnällblogg

  1. Trixette skriver:

    Tror nog inte du behöver vara rädd för att bli uppfattad som hypokondriker, du själv vet ju att du har ont, så det är bara att stå på dig 🙂 Låter huruvida som att det är jobbigt för dig och jag hoppas du tar tjuren vid hornen och söker hjälp. Har du tur så är det något som är lätt att åtgärda? 😀 Lycka till!

Kommentera

