Spänd förväntan…

I morgon blir det spännande. Jag skall observeras tillagandes tacos. Sedan skall jag servera dessa till mina söner samt ytterligare två personer  jag inte känner till vare sig namn eller utseende.

Innan tillagningen av maten skall vi dessutom göra två collage. Ett som visar vad vi (familjen) känner när vi planerar att äta tacos (?) och ett som visar vad vi känner för själva tacosarna (???). Jajamensan!

Maken kan inte alls se vitsen med att vara testfamilj och drar annorstädes. Själv känner jag mig lite fnissig inför hela projektet. Så olika det kan vara.

Det var ju ett tag sedan jag var här, och det är ju inte alls för att jag inte vill komma hit utan det beror på min alltid lika välfyllda almanacka. Denna helgen till exempel, svishade jag utför branterna i Stöten. Allt var nästan alldeles perfekt. Möjligtvis hade det varit ännu mer underbart om solen visat sig och himlen varit blå, men det känns snudd på småaktigt att ens påpeka en sådan liten detalj. Temperaturen låg kring noll, snön var ymnig och föll i vackra flingor, backarna välpistade och resesällskapet synnerligen underhållande.

Nu är det redan onsdag och nästa skidresa står för dörren. Till helgen drar vi till fjälls med föräldrar, svärföräldrar, barn och en brorson. Endast kattan blir kvar i sta’n.

Innan skidresan skall det hinnas med en del… En liten vinprovning – japp, tredje gången gillt! – om hälsan står alla bi, några barnkalas och givetvis en massa packande och handlande. Detta utöver de vanliga bestyren med jobb, fotboll, simning, yoga, matlagning, tvätt och disk…

Berättade jag  om nästa bok i bokcirkeln förresten? Själv kunde jag ju inte delta i själva mötet (datumet flyttades så många gånger att förvirringen till sist var total beträffande när, var, hur och varför…) men förmedlade ändå mailledes mina synpunkter på boken ”Högt upp och extremt nära” (eller något liknande…)(den fick 3+ av mig) och presenterade nästa bok:  ”Berlinerklockorna” .

Ni som vill vara anonyma medlemmar i bokcirkeln är välkomna att delge mig era synpunkter och betyg på boken senast den 2 mars.

I dag när jag kom hem från jobbet hade svärföräldrarna hämtat barnen. Svärmodern hade dessutom vikt och strukit all tvätt hon hittade (och det var inte lite…) och bakat semlor. Nämnde  jag att hon dessutom levererade en hel hög med lappade och lagade jeans?

Det är inte så himla svårt att vara yrkesarbetande småbarnsförälder med tusen järn i elden när man har sådan uppbackning.

Ha det!

8 thoughts on “Spänd förväntan…

  1. Puck skriver:

    Boken heter förstås inte ”Berlinerklockor”… Den heter ”Berlinerpopplar”. Finns på AdLibris för 37:- i pocketupplagan.

  2. Catja skriver:

    Men hallå vad du håller på! Sjukt många järn i elden! Du är ju värre än jag och då har jag ändå sagt upp mig, köpt hus och börjat på nytt jobb! Crazy you are crazy bananas!Hoppas vi kan ses snart snart! Saknar er! Tjipps!

  3. Puck skriver:

    Längtar så efter att se ert hus ”live”. Det är ju urtjusigt på bilderna. För det är väl DET huset? Kom hit och ät och drick lite mellan packlådorna! Någon liten ledig stund har ni/vi väl över!? Kramar till er också, Puck

  4. Cattis skriver:

    Jodå, Berlinerpopplarna tyckte jag om. Det var en stillsam och småputtrande liten bok med fina personporträtt. Det finns flera sanningar i boken och flera huvudpersoner. Sakta, sakta läggs historien upp för en och först på sista sidorna, som det skall vara i en bra bok, får man veta…Den var trevlig att läsa och kändes för kort.Jag skickade den genast vidare till svärmor som jag tror kommer att gilla den.

  5. Puck skriver:

    Hej Cattis, jag har småbörjat på boken och det känns som om jag gillar den. Du vet att den är den första av tre böcker va? Kul att du är här förresten!

  6. Cattis skriver:

    Första av tre?Det hade jag ingen aaaning om. Finns de redan eller är de bara planerade?

  7. Puck skriver:

    Finns redan. Enl. min mamma i alla fall.

  8. Puck skriver:

    … nästa bok heter i alla fall ”Eremitkräftorna”. Nästföljande har jag ingen koll på. Kollar upp det hela.

Kommentera

