Hallå Polisen, jag vill rapportera…

Snart får vi läsa igen om hur några fått en kroppsdel bortsprängd av en nyårsraket. Groteska bilder på blodiga handstumpar, bortskjutna ögon eller något annat lika obehagligt. Kanske till och med någons dödsannons.

Det stod några ungdomar utanför sonens klubbstuga och hystade smällare och raketer i alla väderstreck häromsistens. Sonen fick en på benet, det brände till och han blev rädd. Jag fick ett fullskaligt raseriutbrott.

Ilskan gjorde att jag hade svårt att formulera sammanhängande meningar, och med tanke på dessa ynglingars uppenbart begränsade fattningsförmåga så är det väl föga förvånande att de inte förstod något alls… När ytterligare en vuxen kom och skällde på dem la de benen på ryggen och sprang. Samt fortsatte att kasta smällare och raketer mot oss.

Jag kunde inte springa efter dem, för jag hade fyra åttaåringar bakom ryggen som var jätterädda att få en smällare på sig. Jag bet ihop käkarna så hårt att det svartnade för ögonen.

Hädanefter kommer jag att ringa polisen VARENDA gång en raket kommer vinande i fel väderstreck. Står förövaren inom räckhåll (och är mindre och klenare än vad jag är) kommer jag dessutom att leverera en fet moralkaka.

På väg hem från stan i dag blev vi beskjutna. Några ynglingar roade sig med att sikta på de förbipasserande bilarna med sina nyårsraketer… Tänk om vi fått raketen mitt på vindrutan och vinglat av vägen och kört på dem eller någon annan oskyddad trafikant? Frontalkrockat med en bil från det motsatta hållet?

”112 hallå! Det går några ynglingar på ……..vägen och skjuter raketer mot bilarna, de ser ut bla, bla, bla och är … … stycken. Tack. Hej då.”

//Puck

2 thoughts on “Hallå Polisen, jag vill rapportera…

  1. Les Enragés skriver:

    Kan bara hålla med…. Vi behöver nog alla ryta till ibland när vi ser saker som är uppåt väggarna fel…. eller som ordspråket säger ”Det krävs en by för att uppfostra ett barn”.

Kommentera

