Vi välkomnar Pappa Calle till bloggvärlden!

Fick mail från min pappa idag. Han har fått ny superdator och har gett sig ut i cyberrymden med stor entusiasm och upptäckarglädje. Han har naturligtvis varit där förut, men då endast via en gammal kass dator med urdålig uppkoppling.

Nu är det nya tider minsann. Jag skickade honom en länk till min blogg, för jag vill ju att han skall ha koll på vad som händer. Nu tycker ni kanske att jag borde packa in min familj i bilen och åka och hälsa på i stället och det kan man ju hålla med om. Men nu gör jag ju inte det. Inte varje dag i alla fall.

Han mottog länken och läste igenom de flesta bloggarna (såg du även de på sidan innan pappa?)(annars vet du det nu att det finns lika många till om du klickar på ”föregående sida” längst ner på bloggen) och drabbades av blogglängtan. Så nu kan ni snart läsa pappa Calles blogg här också. Jag vet inte vad han kommer att kalla sig, men jag skall länka upp honom här så ni lätt kan hitta honom.

Min blogg ligger ju under ”medelålders-kvinna- vardaglig -förälder”-kategorien. Pappas kommer nog att hamna under vsvs-kategorien (vi som vägrar stillasittande).

Bara för att ge er en liten teaser på vad pappas blogg ev. kommer att handla om så kan jag berätta att han (i likhet med Magnus Betnér) ofta är arg på något – en politiker, ett beslut, en åtgärd, en brist på åtgärd och liknande. Lika ofta som han är arg är han förvånad ”-Varför gör de på detta sättet?” och stundtals är han väldigt road över tingens ordning. Oavsett vilken av nämnda sinnesstämningar han befinner sig så är han oftast både vältalig och rolig att lyssna till. Jag tror jag törs rekomendera honom. Och det t.om. innan han ens har registrerat sig!

Så, om ni trodde att mina föräldrar sitter och möglar ensamma och övergivna någonstans ute i buschen, ni kan känna er lugna. Mina föräldrar sitter väldigt sällan. Skulle vara framför datorn nu i så fall… Och får jag in mamma i facebooken så kanske hon också blir sittande en liten stund. Fast antagligen inte.

Jag ser fram emot pappas första blogg. Heja på pappa, hör av dig om du behöver hjälp med att komma igång!

Kommentera

