En ny

Shit alltså…. jag hade ju lovat mig att inte gå på detta. Det ringde inte en klocka någonstans i bakhuvudet medan jag var på väg in, det snarare larmade som om all världens samlade brandkårsutryckningar pågick samtidigt. Ändå backade jag inte. Tvekade inte ens. Nix pix, jag rusade vidare, rakt in i hetluften och log dessutom på vägen. Så lätt kan det alltså vara…

Jag har inte riktigt sett vidden av biverkningarna ännu, men jag antar att de kommer att bli plågsamt uppenbara inom en icke alltför avlägsen framtid. Kanske kommer jag att förlora jobbet… jo, jag missbrukar på jobbet också. Inte så mycket, men helt kan jag inte låta bli. Jag har lyckats begränsa det till rasterna, men om jag klarar av att hålla det där vet jag ärligt talat inte.

Hemmet håller sakta på att förslummas, dammråttorna växer sig stora som noshörningar och tvätten har helt tagit över källaren. Barnen överlever på yoghurt och musli, men vem vet hur länge det räcker… Även maken är ju indragen i missbruket, även om han har en mycket nyktrare inställning till detta än vad jag har. Kanske kommer han att ta barnen och lämna mig. Tänk om jag inte ens märker att de är borta, för jag är så djupt nere i missbruket? Hallå! Är det någon där?!

Än så länge försöker jag inte riktigt bryta mig ur, utan inbillar mig att jag inte är fast, jag bara njuter av nyhetens behag. Det sa jag om rökningen också. I flera år…

Det här är faktiskt inte så skadligt. Rent fysiskt alltså. Jämfört med t.ex rökning. Det kanske inte är direkt hälsosamt heller, men det är det ju massor med saker som inte är, eller hur?

Men jag skall nog försöka skära ner innan det går för långt. Begränsa mig till, säg två gånger om dagen. Det kan ju inte skada. Och tidsbegränsa – max 20 minuter per gång. Jag börjar på måndag, det är ju så opraktiskt att börja med något på en lördag kväll. För om jag skall börja idag så har jag ju redan överskridit min dos och då kan jag känna mig misslyckad och det är ju ingen bra start. Nej, måndag.

Nu har jag inte tid med det här mer, måste in på ”facebooken”. Åhhh, det finns så många tester jag inte tagit, vänner jag inte sökt, glitter som inte skickats, roliga klipp från You Tube som måste vidarbefordras till alla möjliga och en hel massa annan virituell verksamhet som bara inte pågår medan jag sitter här och svamlar.

Man får ju passa på innan måndag…

 

One thought on “En ny

  1. Ren8 skriver:

    Puck… du blir bättre o bättre! Denna är den bästa hittills…..Go Puck!

Kommentera

