Big-Mama-grande-superiore-komplex


Tidigare har jag bara haft slängar av det, men nu verkar det ha bitit sig fast kroniskt. Inget stort problem, det är biverkningarna som är jobbigast…

 

För er okunniga kan jag berätta att detta komplex kommer till uttryck så att man alltid vill samla nära och kära för att äta god mat och dricka gott vin tillsammans. Ju oftare desto bättre.  Antalet är oviktigt, det är lika kul att samla en extra person till bordet som tio. Men helt andra förberedelser förstås…

 

 

 

Det är här biverkningarna kommer in. Jag måste ha ett Bruno Mathson superellips-bord,  240 cm långt, vitt med aluminium-kant. Det är rätt länge jag har måstat ha det nu, så det blir svårare och svårare att uthärda livet utan. Dessvärre finns en massa andra människor som också verkar måsta ha just det bordet, för varje gång jag hittat ett bord på designer-möbel-auktionen så är det en massa andra människor som också lägger bud på ”mitt” bord! Snåla jävlar som inte köper nytt, vilket de lika gärna kunde gjort med tanke på vilka hutlöst höga bud de lägger… Nu blir jag lite upprörd igen.

Så medan barnen i hushållet bekymrar sig om svälten i världen, och försöker få svar på varför vi inte bara ger dem mer pengar och mat så de slipper ha det så jobbigt, så funderar jag på vad vi skall bjuda på nästa gång vi har folk hemma. Vi är, som ni förstår, inte riktigt i samklang just nu, och det skulle förmodligen bekymra mig om jag inte redan var så bekymrad för det där jädra bordet…

De goda barnen funderar (tack o lov) inte bara över världens orättvisor, utan fortfarande över den där håltagningen i örat. Sista ordet är tydligen inte sagt där än, trots att jag mutat med hårfärgning och clip-on-örhänge. Mormor får ta över den frågan och ta dem med till vårdcentralen för lite hederlig, gammal skräckpropaganda. Heja mormor!

 

Medan hon löser den frågan skall jag fundera på hur vi skall sitta när mina jobbarkompisar kommer över för lite trevlig samvaro över lite vin och mat om ett par veckor. Hur skall det gå utan superellipsen?

 

 

 

2 thoughts on “Big-Mama-grande-superiore-komplex

  1. renata skriver:

    Vinprovninagarna,,,tänk på vinprovningarna. Kommer inte behöva rödvinsbesudla massa vita manglade dukar när vi har denna fantastiska BORDeauxkontrasterade design . KÖÖÖP KÖÖÖÖP…Hur blir det med vinprovningsdatumet förresten….väntar ni tills nästa vinskörd eller?

  2. Puck skriver:

    Det blir (troligen) i samband med fixardagen (den 29:e yo know). Ju bättre ni jobbar desto mer vin… Om vi känner oss inspirerade kanske vi skall ha en liten miniprovning redan till lunchen?

Kommentera

